معاون اجرایی رئیسجمهور خبر داد:
🔷 افزایش تولید ۵ هزار مگاواتی برق خورشیدی تا پایان مرداد
معاون اجرایی رئیسجمهور با بیان اینکه در دولت چهاردهم حدود پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور افزوده شده است، گفت: برنامه داریم که تا زمان آغاز پیک مصرف برق (مرداد ماه) پنج هزار مگاوات دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شود.
📲| به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری ایلام، دکتر «محمدجعفر قائمپناه» سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیسجمهور در آیین بهرهبرداری نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی دول منیری ایلام، گفت: در دولت چهاردهم حدود ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور افزوده شده است و برنامه داریم که تا زمان آغاز پیک مصرف برق(مرداد ماه) ۵ هزار مگاوات دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شود.
این نیروگاه خورشیدی با توجه به نیاز روز افزون صنایع و کشاورزی استان ایلام و همچنین لزوم ارایه خدمات پایدار به زائران اربعین حسینی و با سرمایهگذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیده است.
ظرفیت تولید این نیروگاه پاک سالانه بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات ساعت است.

