استاندار ایلام:
✅️ پایان «نگاه جزیرهای» لازمه توسعه مجتمعهای اداری است/ رویکرد دولت چهاردهم بر تمرکززدایی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات پایدار است
استاندار ایلام با تاکید بر لزوم عبور از نگاه جزیرهای در دستگاههای اجرایی، ساخت و تکمیل مجتمعهای اداری در شهرستانهای تازهتأسیس را راهکاری راهبردی برای ارتقای بهرهوری و تحقق مدیریت هوشمند شهری دانست و خواستار تعیینتکلیف فوری اراضی مربوط به این طرحها شد.
📲| به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری ایلام، دکتر احمد کرمی در دیدار مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با اشاره به اهمیت شتاببخشی در استقرار زیرساختهای اداری اظهار کرد: رویکرد دولت چهاردهم بر تمرکززدایی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات پایدار است.
وی یادآور شد: در همین راستا، ایجاد مجتمعهای اداری متمرکز موجب سهولت در ارائه خدمات شده و استفاده بهینه از منابع و زیرساختها را نیز تضمین میکند.
استاندار ایلام افزود: تجمیع خدمات اداری در یک مکان واحد، تجربهای موفق در سطح جهانی برای مدیریت منابع و افزایش رضایتمندی اربابرجوع است که باید در نظام اداری ما نیز به صورت جدی و عملیاتی دنبال شود.
کرمی با انتقاد از طولانی شدن روند واگذاری زمین در برخی مناطق، بر لزوم تعیینتکلیف سریع اراضی مورد نیاز برای احداث مجتمعهای اداری در سه شهرستان هلیلان، سیروان و بدره تاکید کرد.
وی یادآور شد: وجود اختلافنظر میان دستگاههایی نظیر منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی نباید مانع توسعه شهرستانها شود.
استاندار ایلام گفت: نگاه جزیرهای و بخشینگری در این حوزه، ضمن ایجاد هزینههای گزاف، روند خدمترسانی را با اختلال مواجه میکند.
وی با تعیین مهلت برای حل این مشکلات گفت: باید در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه، وضعیت اراضی بلاتکلیف روشن شود.
کرمی بیان کرد: در این مسیر از تمام ظرفیتهای قانونی استان و شهرستانها، از جمله مصوبات شورای تأمین برای رفع موانع و گرهگشایی استفاده خواهیم کرد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به چالش نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: توسعه تنها به معنای ساخت و ساز فیزیکی نیست و اگر فضای اداری مناسب احداث شود اما نیروی انسانی متخصص و مدیران مربوطه در شهرستان مستقر نباشند، اهداف دولت در خدمترسانی محقق نخواهد شد.
کرمی یادآور شد: در حال حاضر در برخی مناطق با وجود فضای فیزیکی، با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و در برخی دیگر عکس این موضوع صادق است و از این رو ساماندهی همزمان فضای اداری و منابع انسانی باید در اولویت برنامهریزیها قرار گیرد.
براساس این گزارش، در این نشست خانم دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نورمحمدی رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، آذر مدیرکل دفتر برنامهریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، فتحینیا معاون دفتر برنامهریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاون اداره کل راه و شهرسازی و نماینده سازمان بازرسی نیز حضور داشتند که هر کدام به بیان نکتهنظرات خود پرداختند.

