معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مطابق اعلام علوم پزشکی استان، باتوجه به پیشگیریهای انجام گرفته در سطح استان، شیوع ویروس آنفلوانزا در روزهای اخیر افزایشی نبوده است.
📲به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری ایلام تاجالدین صالحیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعطیلی فعالیت مدارس به ویژه مقطع ابتدایی و اعلام هشدار و آموزشهای عمومی باعث شد که میزان ابتلای افراد به این ویروس در سطح استان کاهش یابد.
وی افزود: آمار سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی و نیز تعداد افراد بستری در مراکز بیمارستانی نشان دهنده روند کاهشی میزان ابتلا به سویه جدید ویروس آنفلوآنزا در استان است.
صالحیان ادامه داد: اوضاع ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در استان ایلام نسبت به برخی از استانهای کشور، در وضعیت خطرناکی نیست.
وی با این وجود از افراد بیمار و درگیر بیماری آنفلوآنزا خواست تا زمان بهبودی کامل از ماسک استفاده و از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.
معاون استاندار ایلام از مردم خواست برای حفظ سلامت خود هنگام مواجه با فرد بیمار ماسک بزنند تا زنجیره شیوع این ویروس در استان قطع شود.
ایشان اضافه نمود؛ در صورت ادامه روند کاهشی ابتلا به آنفلوانزا، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس را نخواهیم داشت، بدیهی است اگر مطابق گزارش علوم پزشکی استان مجددا شاهد روند افزایش ابتلا به آنفلوانزا باشیم، کارگروه سلامت در خصوص تعطیلی ها تصمیم گیری خواهد کرد.

