برگزاری مانور هفته پدافند غیرعامل در مهران با حضور مهندس نعمتی فرماندار و دستگاههای امدادی و خدماتی
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور عملیاتی با حضور مهندس نعمتی فرماندار شهرستان مهران، جمعی از مدیران ادارات، نیروهای امدادی و دستگاههای خدماترسان با محوریت هلال احمر شهرستان مهران برگزار شد.
در این مانور، سناریوهای مختلف مقابله با بحران، از جمله مدیریت حوادث احتمالی، ایمنسازی زیرساختها و واکنش سریع دستگاههای امدادی مورد تمرین و ارزیابی قرار گرفت.
مهندس نعمتی در حاشیه برگزاری این برنامه با تأکید بر اهمیت فرهنگسازی در زمینه پدافند غیرعامل، گفت: هدف از اجرای چنین مانورهایی، افزایش آمادگی دستگاهها و هماهنگی بین نیروهای امدادی و خدماتی در شرایط اضطراری است تا بتوان در مواقع بحران، از بروز خسارات انسانی و مالی جلوگیری کرد.
وی همچنین افزود: شهرستان مهران با توجه به موقعیت مرزی و نقش ویژه در تردد زائران، نیازمند آمادگی دائمی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است و برگزاری چنین مانورهایی میتواند نقش مؤثری در ارتقای سطح ایمنی و آمادگی عمومی داشته باشد.
روابط عمومی فرمانداری مهران

