برگزاری جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان ایوان به ریاست فرماندار
شریفیاصل، فرماندار ايوان:
هماهنگی دستگاهها محور مدیریت بحران ایوان باشد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ایوان، پیرو هشدارهای صادره از سوی ادارهکل هواشناسی، جلسهی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان ایوان به ریاست "رضا شریفیاصل" فرماندار شهرستان و باحضور سرکار خانم فاطمه نجفی معاون برنامهریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ایوان، بخشداران مرکزی و زرنه و دیگر اعضا ستاد در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی این فرمانداری تشکیل شد.
"رضا شریفیاصل" فرماندار شهرستان ایوان در این جلسه باتوجه به اعلام هواشناسی و فصل بارش، تأکید کرد: بازدید از نقاط آسیبپذیر، لایروبی رودخانهها، بررسی سیلبندها، پلها و کانالهای هدایتگر آب به صورت فوری و با دقت انجام شود تا از بروز هرگونه خطر در فصل بارش و سیلاب جلوگیری به عمل آید."
"شریفیاصل" افزود: نظر به هشدارهای اعلامشده از سوی ادارهکل هواشناسی، کلیه مأموریتها و مرخصیها تا اطلاع ثانوی لغو بوده و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان باید در حالت آمادهباش کامل قرار داشته باشند.
وی افزود: ضرورت دارد سطح آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان ایوان برای مدیریت مؤثر بحرانها افزایش یابد.
فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ایوان، با تأکید بر نقش کلیدی هماهنگی بین دستگاهها برای پیشگیری از حوادث اظهار داشت: این هماهنگی یکی از ارکان اصلی موفقیت در مدیریت بحران است.
گفتنی است:
در ادامه جلسه، مدیران و رؤسای دستگاههای مختلف گزارش اقدامات و برنامههای خود را ارائه کردند و تصمیماتی برای افزایش هماهنگی، بهبود روند اطلاعرسانی و ارتقای مهارت نیروهای عملیاتی اتخاذ شد.
همچنین در این نشست که با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی، نیروهای امدادی و خدماترسان تشکیل شد، آخرین وضعیت مخاطرات احتمالی در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و بر آمادگی کامل دستگاهها در مواجهه با بحرانهای احتمالی تأکید شد.

