استانداری ایلام

استاندار ایلام

✔️ ماموریت رییس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی و رفع مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری ایلام....

✔️ ماموریت رییس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی و رفع مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری ایلام....

✔️ ماموریت رییس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی و رفع مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری ایلام....

✔️اختصاص ۸۰۰ میلیارد‌تومان برای نوسازی و اصلاح  شبکه انتقال و توزیع آب استان ....

✔️اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد‌تومان از محل مولد‌سازی برای تکمیل ۲۵ ایستگاه  پمپاژ کشاورزی نیمه‌کاره استان....

استاندار ایلام در نشست شورای پدافند غیرعامل استان:
❑ فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل باید نصب‌العین همه مدیران باشد/ رزمایش‌های پدافند غیرعامل متناسب با فناوری‌های روز دنیا باشد/ دستگاه‌ها مکلف به اختصاص یک‌درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های  سرمایه‌ای برای زیرساخت‌های پدافند غیرعامل هستند/ همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل هستند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۲۳ مهرماه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان، پیشاپیش ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، گفت: این هفته یادآور سخنان مقام معظم رهبری است که می فرمایند: «پدافند یک اصل خواهد بود برای همیشه نه یک مقطع خاص». که در این راستا باید همواره این فرمایشات به‌عنوان یک تکلیف از باب شرعی و قانونی نصب‌العین هم مدیران باشد.

وی با تاکید بر تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های پدافند غیرعامل و برگزاری رزمایش‌‌ها و برنامه‌ها در هفته پدافند غیرعامل، افزود: همه رزمایش‌های پدافند غیرعامل باید متناسب با فناوری‌های روز دنیا باشد.

رییس شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر این مطلب که همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل هستند، بیان داشت: در این راستا طبق قانون همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص یک‌درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای زیرساخت‌های پدافند غیرعامل هستند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:«پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد». 
                                              
دکتر بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای همه برنامه‌های پدافند غیرعامل در استان، گفت: پدافند از آغاز خلقت بشر شروع شده است و با خلقت بشر با او عجین است‌‌. بشر همواره از زمان غارنشینی خود را در برابر آسیب‌ها محافظت کرده  و در زمان شهرنشینی نیز با ایجاد خندق و دژ خود را از حملات دشمن مصون داشته است.

وی به رزمایش پدافند غیرعامل سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: این رزمایش با حضور همه اعضای شورای تامین استان برگزار شد که پس از ارزیابی‌های بعمل آمده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور، این رزمایش رتبه نخست در کشور را کسب کرد.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به نشست اخیر هیات دولت با حضور رییس جمهور اشاره و عنوان کرد: در این نشست مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان را مطرح کردیم که ایلام با وجود ثبت تردد ۳ میلیون و ۷۰۰‌هزار  در ایام اربعین، تردد روزانه به‌صورت میانگین ۱۰ هزار نفر از مرز مهران و‌ در مجموع یک سال تردد هشت‌میلیون نفر از مرز مهران، تنها دارای ۸۳ اتوبوس برون‌شهری است که  بلافاصله رییس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی و رفع مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی ماموریت داد تا مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی را بررسی و رفع نماید. 

وی ادامه‌ داد: در نشست هیات دولت با حضور رییس جمهور همچنین مشکل فرسودگی شبکه انتقال و توزیع آب استان مطرح و مقرر گردید در طول دو سال کل شبکه انتقال و شبکه توزیع آب استان نوسازی و اصلاح شود که برای این اقدام  ۸۰۰ میلیارد‌تومان در طی دو سال اختصاص یافت که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در قالب مصوبات سفر و دستور وزیر نیرو امسال تخصیص می یابد.

دکتر بهرام‌نیا از اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مولد‌سازی برای تکمیل ۲۵ پمپاژ کشاورزی نیمه‌کاره استان نیز خبرداد و یادآور شد: عمر برخی این پمپاژ‌ها از ۱۷ سال می گذرد که مقرر شده با این اعتبار این پمپاژ‌ها تکمیل شوند.

🗓 یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است