استانداری ایلام

🔴درپی اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی : برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران ایلام جهت بررسی وضعیت افزایش دمای استان

🔴درپی اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی : برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران ایلام جهت بررسی وضعیت افزایش دمای استان

🔴درپی اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی :  برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران ایلام جهت بررسی وضعیت افزایش دمای استان


 در پی اعلام هشدار سطح زرد. هواشناسی استان مبنی بر افزایش  و ورود موج گرما   ستاد مدیریت بحران استان به منظور آمادگی، پیشگیری  و مقابله با نفوذ این سامانه در سطح استان ظهر امروز ۱۲ تیرماه   تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

 مدیرکل  مدیریت بحران استان در این خصوص  گفت: در پی اعلام هواشناسی استان و  احتمال افزایش قابل توجه دمای  شهرستان های استان به ویژه مناطق گرمسیری و ایجاد برخی مشکلات، نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان  برگزار شد.

مجید بیگلریان گفت: در این نشست پس از بررسی گزارش های هواشناسی و شرکت توزیع برق استان و سایر اعضا درخصوص افزایش دما در مناطق استان به ویژه مناطق گرمسیری و همچنین اقدامات و  برنامه های پیشگیرانه در فصل گر ما و کاهش برق مصرفی در این ایام گرم تصمیماتی  اتخاذ خواهد شد .

مدیرکل مدیریت بحران  با عنوان این مطلب که در این نشست ملاک اعلام درجه دمای مناطق مختلف استان بر اساس پیش بینی هواشناسی استان تعیین شده است، گفت: من بعد بر اساس گزارش رسمی هواشناسی استان، ادارات مناطقی که دمای ۵۰ درجه و بالاتر پیش بینی شود، تعطیل اعلام می گردد و این موضوع از قبل و از طریق ستاد مدیریت بحران استان اعلام می گردد.

در این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام نیز گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف وزارت نیرو شاهد کاهش بار مصرفی برق در حوزه‌های مختلف در استان بودیم.

ناصری با بیان اینکه در حوزه ادارات تا ۶ مگاوات مصرف برق را ثبت کردیم، افزود: با اجرای این طرح تا حدود ۳۰ درصد کاهش مصرف برق در سطح ادارات ثبت شد.

وی تاکید کرد: تمامی ادارات باید حتما در حوزه کاهش بار تا بالای ۳۰ درصد رعایت الگوی مصرف را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام همچنین از کاهش مصرف برق در حوزه‌های صنایع و کشاورزی نیز خبر داد.

ناصری با بیان اینکه در بخش خانگی نیز شهروندان با رعایت الگوی مصرف می‌توانند هم به کاهش پیک بار کمک کنند هم از مشوق‌های طرح ۲۰=۱ وزارت نیرو نیز بهره بگیرند.

بگفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام الگوی مدیریت مصرف برق در مناطق معتدل و سردسیر استان ۳۰۰ کیلو وات در ساعت و در مناطق گرمسیر ۳ هزار کیلو وات در ساعت است.

وی گفت ۲۶۱ هزار مشترک برق در حوزه‌های مختلف در استان ایلام وجود دارد که برای فصل تابستان تامین برق این تعداد مشترکین برق پایدار باید تامین گردد 
در پایان جلسه مذکور مصوباتی به شرح ذیل به تصویب رسید .

♦️ مقرر شد هواشناسی استان موظف است در این ایام گزارش پیش بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال نماید.

♦️مقرر شد به استناد گزارش هواشناسی استان ادارات مناطق مختلف استان که دمایی  بالای ۵۰ درحه پیش بینی شود، تعطیل اعلام گردد.

♦️تعطیلی صرفا شامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق مذکور خواهد بود و مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها و... را شامل نمی شود.

♦️  برابر مصوبه هیات دولت کلیه ادارات از جمله : دستگاههای اجرایی ،بانک ها ، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه های سرمایشی اقدام نمایند .

♦️ادارات پرمصرف در ایام پیک مصرف بازید می شوند و در صورت عدم رعایت میزان الگوی مصرف ، توسطشرکت توزیع برق موظف به قطع برق این ادارات می باشد 

♦️شرکت توزیع برق استان موظف است اداراتی که دارای مواد برق اضطراری هستند  و از به مدار آوردن این مولدها خودداری و امتناع می نمایند نسبت به قطع برق آنها اقدام نماید 

شرکت آب و فاضلاب موظف شد نسبت به به مدار آوردن مولد و دیزل های برق ایستگاه‌های پمپاژ آب اقدام نموده و گزارش آن را به اداره کل مدیریت بحران اعلام نماید .
♦️مقرر گردید صدا و سیمای مرکز ایلام در اجرای نامه شماره ۱۹۲۹۳ /۶۱۲۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۰ و برابر بند ۶ مصوبه شماره ۲۶۷۴۳/ت۵۹۷۹۰ مورخ۱۴۰۱/۲/۲۴  هیات محترم دولت با همکاری شرکت توزیع برق (وزارت نیروی ) به صورت مستمر نسبت به اطلاع رسانی کوثر ، آگاه سازی عمومی و آموزش روش های کاهش مصرف برق بویژه در شبکه مرکز ایلام در ساعات پربیننده اقدام نماید .

♦️شرکت توزیع برق استان موظف است برق مشترکان  خانگی پر مصرف را با تایید وزارت نیرو از طریق شمارشگرهای هوشمند ودر صورت عدم رعایت اخطارها با اطلاع قبلی نسبت به قطع بر آنها اقدام نماید 
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است