استانداری ایلام

استاندار ایلام

کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود

کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود

‍ 💥کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود

🔹استاندار ایلام گفت: ‏به ‏منظور توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‎ ‎استان و کشور عراق، کنسولگری عراق در استان ایلام دایر شود. 

🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام- حسن بهرام نیا در دیدار با رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه واسط کشور عراق افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیراً در جلسه ای که داشتیم اعلام کرد که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده است و این موضوع به زودی محقق خواهد شد.

🔹وی، یکی از ویژگی های مهم دو استان را شیعه بودن مردمان آنان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا دارای رتبه ۱۶است و این فرصت بسیار خوبی برای تعامل علمی هر دو استان محسوب می شود.

🔹بهرام نیا، دو کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک دانست و گفت: از مصادیق این موضوع را می توان در ترور و کشته شدن  بیش از 500 دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته ای و علمی ایران دید.

🔹وی، با دعوت از سرمایه گذاران عراقی برای سرمایه گذاری در استان ایلام گفت: انتظار داریم مسئولان عراقی، سرمایه گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

🔹استاندار ایلام، یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو استان را، توسعه بازارچه های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان دو کشور در زمینه توسعه از ظرفیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده نکنند، کسی به فکر توسعه این دو کشور نخواهد بود.

🔹بهرام نیا، یکی از بسترهای مهم برای توسعه دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را جایگاه علمی دو کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، معماری، طراحی و مهندسی تجربه بسیاری دارد، آمادگی خود را برای اعزام نیروهای فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام می‌کنیم.
.
🗓 | یکشنبه  ۱۹ دی ماه 1400
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است