استانداری ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار:

ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی مردم منجر به تشکیل جامعه امن می شود/همه دستگاهها در توسعه شاخص مطالعه اهتمام ویژه داشته باشند

ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی مردم منجر به تشکیل جامعه امن می شود/همه دستگاهها در توسعه شاخص مطالعه اهتمام ویژه داشته باشند

‍ ⚡️معاون سیاسی، امنیتی استاندار:
ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی مردم منجر به تشکیل جامعه امن می شود/همه دستگاهها در توسعه شاخص مطالعه اهتمام ویژه داشته باشند/

⭕️به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نیازمند اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است و اگر چنانچه همه زیرساخت های این حوزه فراهم شود، ولی استاندارد های لازم کتابخوانی و فرهنگ مطالعه تقویت نشود در واقع عملکرد موفقی را شاهد نخواهیم بود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به امر کتاب و کتابخوانی در استان خواستار اجرای مصوبات و اعلام نتایج آنها برای مردم شد و گفت: با بررسی نیازمندیها و کار کارشناسی نقاط ضعف و قوت شهرستانها شناسایی و برنامه ریزی لازم در این حوزه برای توسعه فرهنگ مطالعه صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با بیان اینکه شیوع کرونا تلخی ها، هزینه ها و خسارات زیادی را بهمراه داشت، اما منجر به افزایش سرانه مطالعه در جامعه شد و گفت: توسعه کتابخوانی مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی مردم از جمله تاثیرات مثبتی بود که در این ایام اتفاق افتاد.

وی فراخوان پویش اهدا کتاب توسط اساتید، دانشجویان و مسئولان استانی را یک راهبرد خوب توصیف کرد و گفت: این طرح پیشنهادی اداره کتابخانه ها از طرفی منجر به افزایش تعداد نسخ، منابع علمی و غنای کتابخانه ها می شود و از طرفی هم منجر به تشویق و مشارکت نخبگان، اساتید و سایرین در توسعه فرهنگ مطالعه و ایجاد نشاط در جامعه می گردد.

الیاس فتاحی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدلیل توزیع کتاب بین نمازگزاران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر کرد و ابراز داشت: ضرورت دارد همه دستگاهها در توسعه فرهنگ مطالعه دخیل باشند و از طرفیت های موجود خود برای ارتقا این شاخص مهم بهره گیری نمایند.
وی از کلیه شهرداران استان خواست نسبت به پرداخت نیم درصد از محل درآمدهای خود طبق قانون به اداره کتابخانه های عمومی در اسرع وقت اقدام نموده و نتایج را اعلام نمایند.

معاون سیاسی استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در استان گفت: یازدهمین دوره این جشنواره با همکاری نهاد کتابخانه ها و بنیاد بین المللی امام ( ره ) بمنظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و شناخت سیره و سبک زندگی معصومین برگزار می شود که ضرورت دارد تمامی دستگاه های مرتبط نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه همه دستگاهها  از جمله راه و شهرسازی، شهرداریها و ...در توسعه زیرساخت های کتابخانه ها عمومی همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: تاسیسات گاز کتابخانه شهر ارکواز ملکشاهی یکی از ضروریاتی است که هرچه سریعتر باید انجام‌گیرد.

فتاحی در پایان با اشاره به توسعه فرهنگ مطالعه در ایام کرونا در فرمانداری چرداول خاطر نشان کرد:د: طی سال های گذشته در شهرستان چرداول هر هفته یک نفر از اعضا کتابخانه های شهر سرابله یک کتاب رو بطور کامل مطالعه می کرد و خلاصه ای از آن کتاب را در فضای مجازی برای استفاده همگان بارگذاری می کرد که امیدواریم این طرح با اهتمام اداره کل کتابخانه های عمومی به کل استان تعمیم یابد.

🗓 | یکشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است