استانداری ایلام

سلام ایلام

یک اتفاق امیدبخش در تاریخ ستاد کرونای استان ایلام با سرپرست جدید استانداری

یک اتفاق امیدبخش در تاریخ ستاد کرونای استان ایلام با سرپرست جدید استانداری

⭕️ یک اتفاق امیدبخش در تاریخ ستاد کرونای استان ایلام با سرپرست جدید استانداری
✍️ سلام ایلام

[ در پنجاه و نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام شد که شهرستان دره شهر از حالت کرونابی نارنجی به وضعیت زرد تغییر پیدا کرده است. اگرچه امروز اغلب رسانه های استان از کنار این خبر به راحتی گذشتند اما رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا استان از عملکرد ستاد کرونای شهرستان دره شهر تقدیر کرد و خواستار تکرار این رویکرد مثبت در دیگر شهرستان های استان شد ... ]

◻️ در طول یک سال گذشته تا کنون هر بار موجی از کرونا شروع شده از سطح بسیار ضعیف شکل گرفته و تقویت شده تا به حالت بحرانی قرمز و حتی سیاه رسیده و خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری به دنبال داشته است. استان ایلام که به تازگی موج سوم کرونا را با طوفانی سهمگین در آبان ماه پشت سر گذاشته به تازگی با زرد و نارنجی شدن برخی از شهرستان های خود عملا شاهد به صدا درآمدن زنگ خطر شروع موج چهارم شده است.

◻️ اما آنچه که امروز ایلام را در مسیر توفان سهمگین موج چهارم کرونا قرار داده علاوه بر داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که این روزها وضعیت بحرانی در بحث کرونای انگلیسی دارد همجواری با سه استان کرمانشاه لرستان و به ویژه خوزستان است تا این منطقه از کشور را در یک مستطیل خطر کرونایی قرار داده باشد.

◻️ مادامیکه شهرهای خوزستان یکی پس از دیگری در تسخیر کرونا به رنگ قرمز درآمد پس لرزه های این موج قوی در مرزهای ایلام احساس شد تا شهرستان های دره‌شهر و دهلران  را درگیر خود کند. از طرفی شهرستان دهلران و مهران با کشور عراق هم مرز بوده و موج کرونای جهش یافته انگلیسی نیز تهدید دیگری است که در آن سوی مرزها به کمین شهروندان این دو شهرستان نشسته است.

◻️ وقتی که بعد از موج سوم کرونا در استان با همراهی خوب مردم با مسئولان شرایط کنترل شد و وضعیت استان به حالت آبی به آرامش نسبی رسید طولانی نپائید که زبانه های آتش کرونا از خوزستان و کشور عراق به سمت استان شعله ور شد و شهرستان دره شهر را بعنوان اولین منطقه از استان ایلام در درگیر خود نمود تا از وضعیت آبی به زرد و سپس به نارنجی تغییر رنگ دهد.

◻️ به دنبال آن شهرستان دهلران دومین شهرستانی بود که در وضعیت زرد و سپس نارنجی قرار گرفت. در طول یک هفته گذشته تمهیداتی بطور جدی از طرف ستاد استانی مبارزه با کرونا در دستور کار مسئولان قرار گرفت و خوشبختانه امروز در پنجاه و نهمین نشست ستاد استانی کرونا در اتفاقی امید بخش اعلام شد که وضعیت نارنجی شهرستان دره شهر به وضعیت زرد تعدیل شده است. و البته این یک نقطه عطف در تاریخ مقابله با کرونا در استان ایلام است که بایست این رویکرد موفق برای مهار کرونا در سایر شهرستان ها و دیگر استان های کشور مورد توجه قرار گیرد.

◻️ اما نکته حائز اهمیت در بهبود اوضاع در شهرستان دره شهر رامی توان در گزاره های ذیل خلاصه نمود: 

۱. تقویت طرح شهید سلیمانی در این شهرستان با سه هدف مهم شناسایی مبتلایان، رهگیری و تست افرادی که با افراد بیمار ارتباط داشته و در نهایت شناسایی و محافظت از افراد آسیب پذیر از کرونا

۲. کنترل و نظارت شدید ورودی و خروجی شهرستان به ویژه از طرف استانهای خوزستان و لرستان

۳. همکاری، همراهی و پای کار بودن خوب مردم، اصناف، بازاریان و اصحاب رسانه با کادر بهداشت و درمان در کنترل بیماری

۴. استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان و شهرستان برای مهار کرونا 

۵. تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و بالا رفتن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم

۶. و ... در نهایت ایجاد هم افزایی در تقابل با کرونا و نتیجه بخش بودن فرایند با تبدیل وضعیت نارنجی به زرد 

◻️ جان کلام آنکه امروز رویکرد نوین سرپرست استانداری ایلام بعنوان رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در سایه وحدت و همدلی و همراهی خوب مردم و مسئولان استان در تقابل با کرونا می رود به یک الگوی موفق در مهار این ویروس وحشی مبدل شود. 

◻️ از این رو امروز تبدیل وضعیت نارنجی یکی از شهرستان‌های استان ایلام از حالت نارنجی به زرد می تواند نقطه عطفی برای اثر بخش بودن فعالیت ها در تاریخ مبارزه با کرونای استان ایلام باشد. قطعاً این رویکرد مثبت که حاصل هم افزایی مردم و مسئولان با کادر بهداشت و درمان در استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در تقابل با کرونا است می تواند در دیگر شهرستان‌های استان و حتی کشور به عنوان راهی موثر در مهار و کنترل بیماری کرونا تکرار و مورد استفاده قرار گیرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است