استانداری ایلام

استاندار ایلام در پایان نشست چهل و هفتم ستاد استانی مبارزه با کرونا:

ضمانت اجرای طرح جامع مدیریت کرونا در گرو همکاری مردم با مسئولان است/تقسیم شدن استان به مناطق سه گانه/در طرح غربالگری محله‌ای بر دو گروه مبتلایان و افراد خاص در خطر ابتلا، نظارت می شود

ضمانت اجرای طرح جامع مدیریت کرونا در گرو همکاری مردم با مسئولان است/تقسیم شدن استان به مناطق سه گانه/در طرح غربالگری محله‌ای بر دو گروه مبتلایان و افراد خاص در خطر ابتلا، نظارت می شود

 وحدت و همدلی مردم و مسئولان در تقابل با کرونا ...

استاندار ایلام در پایان نشست چهل و هفتم ستاد استانی مبارزه با کرونا:
✅ ضمانت اجرای طرح جامع مدیریت کرونا در گرو همکاری مردم با مسئولان است/تقسیم شدن استان به مناطق سه گانه/در طرح غربالگری محله‌ای بر دو گروه مبتلایان و افراد خاص در خطر ابتلا، نظارت می شود/محدودیت تردد در مناطق قرمز و نارنجی استان ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز پنجشنبه ۲۹ آبان ماه در چهل و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در جهت اجرایی شدن مصوبات جدید ستاد ملی کرونا جلسه امروز با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و اعضای محترم شورای تامین و دیگر مسئولین استان برگزار شد و همینطور فرمانداران و اعضای شورای تامین شهرستان ها و مسئولین شهرستان ها و از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند.

وی با عنوان این مطلب که در این جلسه تصمیمات و مصوبات بسیار عالی برای اجرای طرح جامع مدیریت کرونا در استان گرفته شد، اظهار داشت: در این نشست استان به سه منطقه زرد نارنجی و قرمز کرونایی تقسیم‌بندی شد و محدودیت های هر منطقه نیز مشخص گردید.

استاندار ایلام در ادامه در خصوص محدودیت های مناطق قرمز استان گفت: در این مناطق فعالیت گروه های شغلی دو، سه و چهار ممنوع و تعطیل است و فقط مشاغل ضروری و خدماتی که گروه شغلی یک هستند آن هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در ادامه گفت: همچنین مقرر گردید که در شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند تنها یک سوم کارکنان در محل کار حضور یابند.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح مشاغل اداری دو دسته هستند، اظهار داشت: یک قسمت مشاغل ضروری و خدماتی و بخش دوم مشاغل عمومی هستند که در بحث مشاغل عمومی در مناطق قرمز یک سوم کارکنان را در ادارات خواهیم داشت ولی در مشاغل ضروری و خدماتی با اجازه بالاترین مقام سازمان و یا بالاترین مقام اجرایی استان در صورت امکان با حضور ۵۰ درصد کارکنان فعالیت خود را ادامه دهند.

وی در ادامه به وضعیت حضور کارکنان در مناطق نارنجی اشاره کرد و گفت: در دستگاه‌ها و ادارات عمومی ۵۰ درصد و دستگاه هایی که خدمات ضروری ارائه می دهند تا دو سوم کارکنان باید در محل کار خود حاضر باشد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص مناطق زرد گفت: در این مناطق دو سوم کارکنان باید در محل کار خود حاضر شوند و کلیه کارکنان هم در بحث دستگاه های خدمات رسان و ضروری باید در ادارات مربوطه حاضر باشند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث مهم غربالگری محله‌ای اشاره کرد و گفت: در این طرح نظارت کامل بر محلات با همکاری سازمان بسیج کشور است.

وی در ادامه گفت: در بحث غربالگری  دو  گروه را مورد نظارت و غربالگری قرار خواهیم  داد، ابتدا افرادی که مبتلا شده اند که خانواده و تمام افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند را تست کرونا خواهیم گرفت و نظارت خواهیم کرد.

وی افزود: این افراد یا در منزل خود و یا اینکه اگر امکان قرنطینه در منزل وجود نداشته باشد در نقاهتگاه ها و یا مکان‌های دیگری در قرنطینه کامل قرار خواهند گرفت.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در این طرح برای جلوگیری از حضور افراد مبتلا در جامعه تلاش می شود داروها و نیازهای فرد در منزل تهیه شود.

وی در ادامه گفت: نظارت دیگری که در محلات صورت می‌گیرد نظارت معکوس است، بدین معنی که ما بر افرادی که دارای بیماری زمینه ای بوده و یا سالخورده هستند و یا خانم های باردار نظارت خواهیم کرد که در اجتماع حضور نیابند.

وی افزود: از آنجا که این افراد در صورت ابتلا به کرونا با توجه به داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و ضعیف بودن بدن امکان سخت بودن بیماری یا فوت افراد وجود دارد بر این اساس از حضور آنان در اجتماع جلوگیری خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه از سومین محدودیت طرح مدیریت جامع کرونا خبر داد و گفت: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند، محدودیت ها در حوزه تردد، شامل ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیر بومی به شهرستانهای قرمز و نارنجی می شود.

وی در ادامه گفت: چنانچه خودروی پلاک شخصی غیر بومی در هر یک از شهرستانهای دارای رنگ بندی نارنجی و قرمز مشاهده شود به ترتیب به مبلغ ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومان جریمه خواهد شد که در صورت مشاهده ی مجدد خودرو پس از ۲۴ ساعت مجددا جریمه و اعمال قانون انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در آرامستان ها ورود افراد و خودروها ممنوع است و خاکسپاری ها با کمترین افراد ممکن صورت خواهد گرفت.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است