استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان:

نظارت و کنترل بر بازار و گرانی بیشتر می شود/دست دلالان و سودجویان را باید از بازار کوتاه کرد/امروز نیازمند روحیه دوران دفاع مقدس هستیم

نظارت و کنترل بر بازار و گرانی بیشتر می شود/دست دلالان و سودجویان را باید از بازار کوتاه کرد/امروز نیازمند روحیه دوران دفاع مقدس هستیم

🔺هشدار به دلالان و سودجویان ...
استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان:
⭕️ نظارت و کنترل بر بازار و گرانی بیشتر می شود/دست دلالان و سودجویان را باید از بازار کوتاه کرد/امروز نیازمند روحیه دوران دفاع مقدس هستیم

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز چهارشنبه دوم مهرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خواستار افزایش نظارت ها برای گرانی کالاها در بازار شد و گفت: باید واحدهای صنفی بر مبنای قیمت مصوب کالا مورد نظارت مستمر قرار گیرند و هر واحدی که تخطی کرد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت گرانی و تحولاتی که در قیمت کالاها وجود دارد بسیار خطیر و سنگین است، افزود: دشمن برنامه ریزی کرده بود به واسطه تحریم های ظالمانه ظرف سه ماه هم کشور و هم نظام را از بین ببرد اما الان بیش از دو سال است که فشارهای اقتصادی از طریق تحریم‌های ناجوانمردانه بر مردم اعمال شده و آنها در اهداف شومشان ناکام مانده اند و شکست خورده اند.

وی با اشاره به این مهم که در این ایام دولت نوک پیکان مبارزه با تحریم های اقتصادی است، اظهار داشت: در این شرايط سخت که با شدید ترین تحریم ها مواجه هستیم دولت راهبردهای مختلفی برای کنترل و تعدیل بازار بکار بسته است از جمله ایجاد دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مایحتاج اساسی مردم ، ولی برخی از سودجویان با همین ارز ۴۲۰۰ در حق مردم اجحاف کردند.

نماینده عالی دولت با اشاره به امور تجاری و بازرگانی که اقدام به صادرات کالا به کشور های دیگر می کنند، گفت: می بایست تجار و بازرگانان ارز حاصل از صادرات کالای خود را به کشور بازگردانند چراکه عدم بازگرداندن ارز باعث گرانی ارز و بالا رفتن تورم در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط سخت اقتصادی اکثریت مردم همراهی بسیار خوبی با مسئولان داشته اند خاطرنشان ساخت: در این میان هم عده ای قلیل هستند که با زد و بندهای اقتصادی و رانت خواری به دنبال سودجویی هستند و این باعث فشار بیشتر به اقتصاد و مردم می شود که بایست به شدت با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب مسئولین و کارمندان دارای اخلاص مثال زدنی بودند اضافه کرد: مردم برای شهادت و حضور در جبهه ها و نبرد با دشمن مسابقه می گذاشتند و از جان و مال خویش برای حفظ نظام و کشور می‌گذشتند و ما امروز در این شرایط نيازمند همان روحیه دوران دفاع مقدس هستیم.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ما علاوه بر تحریم ها مشکل کرونا را هم در کشور داریم و این کار دولت را در برخورد مشکلات سخت تر می کند که برای جبران این بار اضافی بایست با روحیه جهادی و کار و تلاش مضاعف با موانع پیش رو برخورد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت و کنترل بیشتر بر بازار گفت: باید به خوبی بتوانیم بحث نظارت را در کنترل قیمت ها جا بیاندازیم و نباید اجازه دهیم عده ای قلیل به خاطر سودجویی خود شرایط زندگی را برای مردم سخت تر کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است