استانداری ایلام

معاون استاندار ایلام:

راهکارهای علمی جهش تولید توسط اساتید ایلامی بررسی شد

راهکارهای علمی جهش تولید توسط اساتید ایلامی بررسی شد

وی افزود: ما درصدد هستیم بررسی کنیم که چه اقدامی می شود در استان انجام داد که رونق و جهش تولید با استقبال مردم مواجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: فعالیت تعاونی‌های تولید و  خصوصی‌سازی از بسترهای مهم رونق تولید هستند که باید فرهنگ‌سازی شوند.

وی افزود: افزایش و تقویت قدرت خرید مردم یکی از زنجیره‌های افزایش مشارکت مردم در امر تولید است زیرا برای عدم رکود بازار نیاز به افزایش توان خرید مردم است.

معاون استاندار ایلام گفت: تسهیل گری و حذف هزینه‌های انرژی و زیرساخت ها، بازنگری در قوانین، شفافیت اقتصادی مستلزم دسترسی به آمار و اطلاعات اقتصادی است.

دکتر عباسی اظهار داشت: تدوین مشوق‌های دولتی، معافیت مالیاتی ، پرداخت بخشی از سود تسهیلات توسط دولت، تامین زمین از دیگر مشوق‌ها برای جهش تولید و جذب سرمایه گذاران است.

وی بیان داشت: دو زنجیره ارزش در استان شناسایی شده که گیاهان دارویی و نفت و گاز و پتروشیمی می باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: الزام دستگاه های دولتی بر حمایت از تولیدات مزیت‌دار استانی، بهره‌وری در هزینه تولید و کاهش هزینه‌های سربار، تقویت پلتفرم‌های اقتصاد دیجیتال از دیگر راهکارها برای جهش تولید در استان است.

دکتر عباسی اظهار داشت: یکی از راههای تقویت درآمد بسیاری از کشورها همین تقویت پلتفرم های اقتصاد است که باید فضا را برای افزایش آنها ایجاد کنیم.

وی افزود: باید اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در بورس و در بخش تولید جذب شود.

وی از اساتید و نخبگان دانشگاهی استان خواست که راهکارهای خود در زمینه افزایش مشارکت مردم در امر اقتصاد و تولید را اعلام نمایند.

🗓 چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است