استانداری ایلام

استاندار ایلام

شهید صیاد شیرازی شهیدی از جنس شهادت، ایثار و معنویت بود

شهید صیاد شیرازی شهیدی از جنس شهادت، ایثار و معنویت بود

وی افزود: شهید صارم طهماسبی یکی دیگر از شهدای آبدانان بود که شخصیتی مقتدر و شجاع با ۵۰ ماه اسارت در زندان دشمن بعثی بود که در عملیات الفجر(۵)، شهید صارم طهماسبی از فرماندهان گردان‌های تیپ حضرت امیر(ع) بودند.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: جوان ۱۲ ساله شهید علی جرایه از دیگر افتخارات این استان و شهرستان آبدانان است.

استاندار ایلام بیان داشت: این یادواره متعلق به شهید سپهبد علی صیادشیرازی، شهید بزرگوار و مخلص خداست که از جنس شهادت و ایثار بود. 

وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند(و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند) گفت: شهید صیادشیرازی از مصادیق بارز این آیه بود که با خداوند متعال عهد و پیمان می‌بست.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: شهید صیادشیرازی شخصیتی معنوی، معتقد و متعبد و ایثارگر بود که این سرزمین پاک و مطهر هیچ‌گاه شخصیت این شهید را فراموش نخواهد کرد.

دکتر بهرام‌نیا بیان داشت: این فرمانده غیور و ولایی و دارای علوم نظامی برای مبارزه با دشمنان اسلام که با همه امکانات تجهیز شده بودند حضور یافت و ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: در چندین عملیات این شهید بزرگوار حضور داشتند و در چندین عملیات بنده هم افتخار همراهی با ایشان را داشتیم. 

استاندار ایلام یادآور شد: عمل، گفتار، شجاعت و اخلاص شهید صیادشیرازی، میدان‌دار بودن در غائله کردستان و  عملیات مرصاد از دلایل مهم کینه‌ دشمنان نسبت به این شهید بود و در نهایت این بزرگوار را ترور و به شهادت رساندند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام عنوان کرد: به برکت ایثار، اخلاص و معنویت شهدا، ایران جزو کشورهای برتر دنیا در دانش هسته‌ای است‌.

🗓️ یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است