استانداری ایلام

استاندار ایلام

بازدید استاندار ایلام از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری در دانشگاه ایلام

بازدید استاندار ایلام از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری در دانشگاه ایلام

بازدید استاندار ایلام از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری در دانشگاه ایلام
استاندارایلام؛
 امروز نوع نگاه به علم آموزی تغییر کرده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز جمعه ۱۴ تیرماه به دانشگاه ایلام رفت و از روند آزمون کنکور سراسری در این دانشگاه بازدید بعمل آورد.
وی در حاشیه این بازدید که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رئیس دانشگاه ایلام و تعدادی از مسئولان استان انجام شد، ضمن عرض خدا قوت به برگزار کنندگان آزمون خاطره ای در ارتباط با کنکور سال ۵۳ نقل کرد و گفت؛ در آن زمان رقابت بسیار سخت بود و تعداد پذیرفته شدگان (حداکثر ۱۰ درصد) باتوجه به کمبود زیرساخت های آن زمان بسیار کم بود.

وی افزود؛ اما امروز به جهت وجود زیرساخت های زیاد اغلب کسانی که در کنکور شرکت می کنند در دانشگاه ها و موسسات مختلف پذیرفته می شوند.
استاندار ایلام در ادامه به تفاوت کنکور دهه ۵۰ و ۶۰ با امروز پرداخت و گفت؛ ظرفیت پذیرش در آن زمان نسبت به اکنون بسیار کمتر بود و این موضوع باعث شده بود که در آن زمان استرس آزمون بیشتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تغییر نگرش کسب علم برای شغل دولتی، تصریح نمود؛ با توجه به سیاست گذاری های موجود، دولت بایست به سمت خصوصی سازی برود و از حجم خود بکاهد و این روند عملا ایجاد شغل دولتی برای همه را غیر ممکن می کند.

استاندار ایلام ادامه داد؛ در دنیای امروز ترویج علم و دانش صرفا برای کسب شغل نیست بلکه برای توسعه است، ادامه داد؛ هرچه ما بتوانیم به طرف رشته های فنی برویم می توانیم در عمران و اقتصاد و توسعه کشور موفق تر ظاهر شویم.

وی در ادامه اشاره ای هم به تعداد شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری داشت و گفت؛ در کنکور سراسری امسال ۱۵ هزار و ۸۰ نفر در استان باهم به رقابت می پردازند.

نماینده عالی دولت با اشاره به استقبال خوب بانوان از کنکور امسال، تصریح نمود؛ از داوطلبان استان ایلام هفت هزار و ۸۹۳ نفر را بانوان و شش هزار و ۲۸۷ نفر از آقایان تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت کننده در کنکور سراسری در استان ایلام مربوط به رشته تجربی است، تصریح کرد: در کنکور سراسری امسال ۹ هزار و ۴۷۰ نفر در رشته تجربی به رقابت می پردازند و این یک رکورد جالب توجه در گرایش به این رشته تحصیلی است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است