استانداری ایلام

استاندار ایلام

با بهره‌برداری از سامانه‌ی گرمسیری، ۹۰ هزار تن محصولات زراعی استان ارتقا می‌یابد/

با بهره‌برداری از سامانه‌ی گرمسیری، ۹۰ هزار تن محصولات زراعی استان ارتقا می‌یابد/

استاندار ایلام:
✔️ با بهره‌برداری از سامانه‌ی گرمسیری، ۹۰ هزار تن محصولات زراعی استان ارتقا می‌یابد/ پارک پتروشیمیایی با بیش از ۹۰ کارخانه حداقل برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد/  برای ۲ ابرپروژه در آستانه‌ی افتتاحِ«سامانه‌ی گرمسیری» و «تونل کبیرکوه» ۳۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد/ پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پتروشیمی دره‌شهر با اخذ مجوزها، به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود/ با رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم، کشتارگاه دام ایلام دوباره به بیت‌المال بازگشت/ پس از سال‌ها با انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد وارد استان می‌‌شود 

استاندار ایلام در این نشست که حجت‌الاسلام محمدیان مشاور استاندار در امور هماهنگی ائمه‌جمعه و روحانیت و صحرایی مدیر روابط‌عمومی و امور‌بین‌الملل استانداری ایلام، حضور داشتند، در بخش دوم سخنان خود با اشاره به ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری، گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

وی بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی(بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول بیش از ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است و پس از ریزش بخشی از گالری(تونل مصنوعی بتنی)، با تمامی ظرفیت استان تلاش می‌شود در سفر رییس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن(پتروشیمیایی) گفت: خوراک پارک پلی‌پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود. با راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی در مهران ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیرا تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در کیش به امضا رسید‌.

استاندار ایلام عنوان کرد: پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پتروشیمی دره‌شهر با اخذ مجوزها به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان هم‌چنین با اشاره به انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآور شد: در شش ماهه‌ی نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ی مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه‌ی دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

وی  به خلع‌ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فساد‌ستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگردد که این مهم محقق شد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است