استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایلام رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد/ تورم ایلام پس از سال‌ها، ۱۵ پله بهبود یافت

ایلام رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد/ تورم ایلام پس از سال‌ها، ۱۵ پله بهبود یافت

استاندار ایلام:
✔️ ایلام رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد/ تورم ایلام پس از سال‌ها، ۱۵ پله بهبود یافت/ نیروگاه صبا دهلران، تصفیه‌خانه‌ی ایوان، کاغذ‌سنگی چرداول، سالن فرودگاه ایلام، پتروشیمی ارغوان‌گستر و فاز دوم پالایشگاه ایلام به زودی به بهره‌برداری می‌رسند

استاندار ایلام در این نشست گفت: تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲، استان ایلام رتبه‌ی نخست کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج به نسبت متقاضیان در کشور را به خود اختصاص داده است و تا این مقطع تسهیلات به ۸۰ درصد متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: ایلام سال‌های سال، نگین تورم در کشور بود، نرخ تورم ایلام پس از سال‌ها، طی دو سال اخیر ۱۵ پله بهبود یافته است و واحد‌های راکد زیادی به چرخه‌ی تولید بازگشتند.

وی به بحث احداث میدان میوه و تره‌بار به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهر ایلام پرداخت و اظهار داشت: با کمک وزیر راه و شهرسازی وقت (مرحوم مهندس قاسمی)، ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ایلام برای زمین میدان میوه و تره‌بار تقسیط شد و هم‌اکنون سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار پای‌کار است.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: کارخانه‌ی غشاگستر دالاهو ایوان که تولید کننده‌ی قطعات فیلتر آب است در آستانه‌ی بهره‌برداری است. قبلاً این فیلترها از کشور آلمان وارد می‌‌شد که با بهره‌برداری از این پروژه، دیگر نیازی به واردات این‌گونه فلیترها نداریم.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ی آب شهر ایوان که ۱۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، شهر ایوان و بیش از ۳۲ روستا از آن بهره‌مند می‌شوند که در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام نیز با ۲۹۲ میلیارد تومان هزینه، آماده‌ی افتتاح است‌.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه‌ی تولید کاغذ سنگی تا الان ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به  بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار ایلام اعلام کرد: ایلام رتبه‌ی نخست کشور در جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم را کسب کرده است و اکنون پروژه‌ی آب‌رسانی به ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان، بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر بهرام‌نیا اظهار داشت: پروژه‌ی آب‌رسانی به مناطق محروم با مشارکت سپاه  از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار آن از ۵۰۷ میلیارد به ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافت.  

توسعه‌ی میادین نفتی تنگ باباقیر، میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر و چنگوله با  ۱۹ حلقه چاه از دیگر مباحث مطرح شده توسط استاندار ایلام در این برنامه بود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام یگانه نماینده طلاب و روحانیون استان ایلام، ضمن خیرمقدم به استاندار، به ارایه گزارشی از وضعیت و فعالیت روحانیون در قم و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخت.

در پایان این جلسه هم‌چنین تعدادی از طلاب و روحانیون، سوالاتی را مطرح کردند که استاندار ایلام به این سوالات پاسخ دادند.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است