استانداری ایلام

استاندار ایلام:

اربعین، ایلام را به نگین فرهنگی کشور مبدل کرد/ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر در حوزه راههای استان هزینه شد

اربعین، ایلام را به نگین فرهنگی کشور مبدل کرد/ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر در حوزه راههای استان هزینه شد

استاندار ایلام:
✔️ اربعین، ایلام را به نگین فرهنگی کشور مبدل کرد/ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر در حوزه راههای استان هزینه شد/ سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن محصولات زراعی استان را ارتقا می‌دهد/ خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود/ با راه‌اندازی پارک پروپیلن در مهران، ۲۵۰۰ نفر مشغول بکار می‌شوند/  برای ۲ ابرپروژه در آستانه افتتاحِ «سامانه گرمسیری» و «تونل کبیرکوه» ۳۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد/ پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پتروشیمی دره‌شهر با اخذ مجوزها به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود/ طی دو سال اخیر ۲۳۲ واحد راکد استان احیا شد

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۷ اسفندماه در همایش«نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی»، در بخش دوم سخنان خود با اشاره ابرپروژه سامانه گرمسیری، گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

وی بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره پارک پروپیلن گفت: خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود. با راه اندازی پارک پروپیلن در مهران ۲۵۰۰ نفر مشغول بکار می شوند.

وی با اشاره احیای واحد‌های راکد در استان، گفت: از مجموع ۴۰۰ واحد راکد کشاورزی و صنعتی استان، ۲۳۲ واحد استان با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اینکه اربعین ایلام را به نگین کشور مبدل کرده است، گفت:  بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر در حوزه راههای استان هزینه شده و تحولی در حوزه راههای استان صورت گرفته است و طی یکسال اخیر ۸۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر های مواصلاتی استان ساخته شده است.  

استاندار ایلام عنوان کرد: پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد فیزیکی دارد و پتروشیمی دره‌شهر با اخذ مجوزها به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است