استانداری ایلام

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام عنوان کرد؛

استان ایلام در جذب بودجه ۹۸ موفق عمل کرده است/رکورد ۴۰۰ دیدار در ۶۳۰ روز با مقامات عالی رتبه کشوری

استان ایلام در جذب بودجه ۹۸ موفق عمل کرده  است/رکورد ۴۰۰ دیدار در ۶۳۰ روز با مقامات عالی رتبه کشوری

🔹 قیصربیگی گفت؛  بودجه ۹۸ استان نسبت به سال ۹۷ در مجموع حدود ۱۸/۵ درصد رشد داشته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی با عنوان این مهم که استان ایلام در جذب بودجه ۹۸ عملکرد موفقی داشته است، گفت؛ نتیجه رایزنی های استاندار ایلام به همراه نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان علی رغم مشکلات مالی در کشور باعث رشد معنادار بودجه ۹۸ نسبت به سال گذشته شده است.

وی ادامه داد؛ استاندار ایلام در طول مدت ۶۳۰ روز حضور خود در استان بیش از ۴۰۰ دیدار با مدیران ارشد کشوری و لشکری داشته است و این رقم در نوع خود یک رکود قلمداد می شود.

وی افزود؛ در این میان یک پای ثابت دیدارهای استاندار ایلام در سازمان برنامه بودجه و دیدار با رئیس و معاونین این سازمان در مرکز بوده است تا مادامی که وی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان عنوان می کند که تراکم این دیدار ها به حدی بوده که امروز کارشناسان این سازمان را نیز می شناسد.

قیصربیگی رشد ۲۰ درصدی اعتبارات هزینه ای و ۱۷ درصدی بودجه عمرانی استان نسبت به سال گذشته و همچنین۳ برابر شدن بودجه اربعین را نمونه ای از نتایج مثبت و موفقیت آمیز این رایزنی ها عنوان کرد و گفت؛ پرواضح است که خروجی این رفت و آمدهای مسئولان استانی در مرکز و مسئولان کشوری در استان خیر و برکت برای استان در پی خواهد داشت که نمونه آن را امروز در رشد اعتبارات استان می بینیم.

وی در ادامه به جزئیات بودجه استان در سال ۹۸ پرداخت و گفت؛ کل اعتبارات هزینه ای استان در سال ۹۷ بالغ بر ۲۲۱۷۷۵۵ میلیون ریال بوده که درسال ۹۸ این میزان به ۲۶۶۱۲۸۶ میلیون ریال رسیده که رشدی ۲۰ درصدی داشته است.

قیصربیگی کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان درسال ۹۷ را بالغ بر ۳۴۲۷۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت؛ این میزان درسال ۹۸ به ۴۰۰۷۱۸۸ میلیون ریال رسیده که رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد‌.

وی در ادامه به اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت؛ در سال ۹۷ این اعتبارات ۱۰۰۴۰۰۰ میلیون ریال اعلام شده است که این میزان درسال ۹۸ به ۱۱۷۱۰۹۰ میلیون ریال رسیده و رشدی ۱۶/۶ درصدی داشته است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در ادامه گفت؛ در حالی که اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی درسال ۹۷ حدود ۷۷۰۴۰۰ میلیون ریال بوده این میزان درسال ۹۸ به ۸۷۸۴۰۵ میلیون ریال می رسد و رشدی ۱۴ درصدی تجربه می کند.

وی در ادامه به اعتبارات موضوع ۲۷/ درصد مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت؛ درسال ۹۷ این اعتبارات بالغ بر ۱۴۷۲۰۰ میلیون ریال بوده که این میزان درسال ۹۸ به ۲۳۷۶۹۳ میلیون ریال رسیده تا رشدی ۶۱/۵ درصدی را نشان دهد.

قیصربیگی سپس به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور اشاره کرد و گفت؛ در سال ۹۷ اعتبارات استانی در این شاخص بالغ بر ۱۵۰۶۰۰۰ میلیون ریال بوده که این میزان درسال ۹۸ به ۱۷۲۰۰۰۰ میلیون ریال می رسد و رشدی ۱۴/۲ درصدی را تجربه می کند.

وی در پایان به رشد ۲۰ و ۱۷ درصدی اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت؛ این در حالی است که میانگین رشد اعتبارات استانی استان های کشور در این شاخص ها نبست به سال ۹۷ به ترتیب ۱۸ و ۱۲ بوده است.

وی ادامه داد؛ در مجموع می توان چنین اظهار داشت که بودجه استان ایلام در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۸/۵ درصد رشد داشته است و این میزان نسبت به میانگین بودجه استانی استان ها رشد ۳/۵ درصدی را نشان می دهد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است