استانداری ایلام

استاندار

‍ ‍ پیام استاندارایلام به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

‍ ‍ پیام استاندارایلام به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در پیامی از تلاش، رشادت و فداکاری تمامی جان برکفان امر مبارزه با مواد مخدر تشکر و قدردانی نمود.
 
💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، متن پیام قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیرماه سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نام گذاری شده است. این روز از سوی سازمان بهداشت جهانی از مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از تهدید کننده های اصلی حیات بشری در کنار معضلات زیست محیطی، فقر و شکاف طبقاتی و تولید و انباشت سلاح های اتمی، نام برده می شود.

در ایران اسلامی با ابلاغ سیاست های کلی نظام در عرصه مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعتیاد به عنوان اولویت دار ترین آسیب اجتماعی هدف گذاری و این مهم در دولت تدبیر و امید با تدوین طرح ملی مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها در برنامه ششم توسعه به صورت عملیاتی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله در حال اجرا و پیگیری می باشد.

بدیهی است حرکت گام به گام، علمی و روش مند با استفاده از دیدگاه های صاحب نظران عرصه اجتماعی، مهم ترین رویکرد مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

بی شک کنترل و کاهش معضل مواد مخدر و اعتیاد، مستلزم تلاش به وقفه همکاری و هم افزایی نهاد های مختلف حاکمیتی، تقنینی، قضایی و اجرایی کشور بوده و تجربه ی کشور های موفق دنیا در زمینه مبارزه با اعتیاد نیز موید همین ادعاست.

با وجود اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۳۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز به گواه سازمان های بین المللی بزرگترین و موفق ترین کشور دنیا شناخته می شود، اما به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد مبارزه با مواد مخدر تا ریشه کنی آن کماکان ادامه خواهد داشت.

در پایان ضمن تقدیر از تلاش ها، رشادتها و فداکاری های تمامی جان برکفان امر مبارزه با مواد مخدر، یاد و خاطره ی همه ی شهدای این عرصه به ویژه ۱۲ شهید هم استانی را گرامی می دارم و توفیق همگان را از خداوند قادر متعال مسئلت می نمایم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است