استانداری ایلام

ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در مدیریت بحران تاثیرگذار هستند

ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در مدیریت بحران تاثیرگذار هستند

ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در مدیریت بحران تاثیرگذار هستند

ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در مدیریت بحران تاثیرگذار هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی، نقش مهمی در مدیریت بحران دارند، گفت: برنامه های مردمی سازی مدیریت بحران در دستور کار قرار دارد.

 نخستین جلسه هماهنگی ظرفیت‌سازی بخش خصوصی شهرک‌های صنعتی استان ایلام در حوزه مدیریت بحران روز سه شنبه با هدف بررسی توانمندی‌ها و استفاده از نقش این شرکت‌ها در تقویت مسئولیت‌پذیری و کمک‌رسانی در حوزه مدیریت بحران، برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در مدیریت بحران و تلاش‌ برای مشارکت مردمی و بخش خصوصی در مواقع بحرانی، اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان مدیریت بحران کشور و به تبع اداره کل مدیریت بحران استان، ارتقای سطح درک خطر ناشی از حوادث طبیعی توسط شهروندان و افزایش میزان مشارکت بخش خصوصی دراین مواقع است.

" مجید بیگلریان" افزود: موضوع ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت های مردمی در حوزه مدیریت بحران در ماده ۹ قانون مدیریت بحران کشور مورد تاکید قرار دارد و باید زمینه اجرایی شدن این موضوع در استان فراهم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تصریح کرد: شناسایی و ساماندهی ظرفیت‌های موجود مردمی در بخش خصوصی در مواقع بحرانی (سمن ها، شرکت ها، گروه‌های جهادی و هیئت‌های ورزشی) از گام‌های نخست اجرایی برنامه های مردمی‌سازی و طرح سلام (رسا) است که از ماه‌های گذشته در دستور کار مدیریت بحران استان قرار گرفته و جلسات متعدد هماهنگی‌، برنامه‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان این که یکی از راهکارهای ارتقای آمادگی مقابله با مخاطرات استفاده از ظرفیت سازی بخش خصوصی است، گفت: ضمن جدیت کافی و اتخاذ تدابیر لازم، زمینه سازماندهی و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران فراهم خواهد شد

سرپرست شهرک صنعتی استان ایلام نیز با اشاره به اهمیت جایگاه مدیریت بحران در جامعه، اظهار کرد: بهتر است اصناف برابر ظرفیت‌های موجود شبکه‌سازی شوند و با آموزش‌های تخصصی لازم برابر دستورالعمل‌های مدیریت بحران در راستای تعامل و نقش آفرینی در مواقع بحرانی زمینه مشارکت شهرک‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آنها فراهم شود.

" علی نادری" با بیان اینکه مدیریت شهرک‌های صنعتی در این راستا آمادگی هر گونه همکاری را دارد، افزود: استان ایلام دارای ۱۴ شهرک با ۲۲۸ واحد صنعتی است که از این ظرفیت در راستای افزایش زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه در حوزه فعالان حوزه صنعت و واحدهای تولیدی می‌توان استفاده کرد.

سرپرست شهرک های صنعتی استان ایلام آمادگی لازم این شرکت برای برنامه‌ریزی در زمینه سازماندهی، آموزش و اجرای رزمایش‌های عملیاتی به منظور توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد آمادگی تیم‌های واکنش سریع شهرک ها در مدیریت بحران خبر داد.سلام

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان ایلام  طرح رسا(روئین تن سازی ایران) در راستای اجرای ماده ۹و ۱۵ قانون مدیریت بحران کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران در سطح کشور اجرا می شود

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است