استانداری ایلام

اجرای طرح مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی

اجرای طرح مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی

اجرای طرح مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی

اجرای طرح مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی 
 
جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی اجرای"طرح مشاوره خانواده محله محوربا رویکردایرانی اسلامی"در محلات حاشیه نشین شهرایلام درمحل سالن جلسات شهید سلیمی برگزار گردید. 
در این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد ، خانم الیاس پوریان ضمن خوشامدگویی به حضار جلسه و تبریک فرا رسیدن ماه رجب و اعیاد پیش رو گفتند: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تدوین برنامه های جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مدنظر قرار دادن موضوع سکونتگاه های غیر رسمی به عنوان یکی از 5 آسیب مهم کشور و در راستای تحقق اهداف ماده 80 قانون برنامه ششم که حاشیه نشینی را به عنوان یکی از آسیب های اولویت دار کشور مطرح نموده است و نیز در جهت تحقق هم افزایی و هماهنگی میان دستگاهی؛ گروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور با همکاری سازمان امور اجتماعی،طرح ((مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی)) را با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در جهت بهبود و مدیریت آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی در محلات حاشیه نشین پرخطر 17 استان از جمله ایلام با همکاری گروه های مردمی تدوین نموده است. 
خانم الیاس پوریان افزودند: در همین راستا بایستی کارگروهی با عضویت مدعوین این جلسه و دبیری دفتر امور زنان و خانواده استان، تحت عنوان ((کارگروه محلات حاشیه نشین)) تشکیل گردد و در نظر داریم از طریق واگذاری اجرای طرح به مرکز مشاوره مهر جهت ارائه خدمات تخصصی مشاوره طرح مذکور را اجرا کنیم. در این طرح بناست 725 نفر ساعت از طریق برگزاری میز خدمت مشاوره در حوزه آسیب هایی چون خودکشی،اضطراب،افسردگی و..... تحت مشاوره قرار گیرند و سهم هر کدام از  
محله های منتخب استان 230 نفر در نظر گرفته شده است. 
خانم الیاس پوریان در ادامه گفتند:در این طرح فرصتی فراهم می شود تا بتوانیم در دو رویکرد ارزیابی سریع و ارزیابی مشارکتی آسیب را بررسی کنیم و نیازسنجی های لازم را انجام دهیم.در این طرح افراد در معرض آسیب و پر خطر شناسایی و برای اقدامات تکمیلی و مشاوره تخصصی به بهزیستی و کمیته امداد و یا روانپزشکان ارجاع داده می شوند. 
سپس حضار جلسه نظرات و پیشنهادت خود درخصوص چگونگی اجرای طرح و انجام مطلوب مسئولیت واگذار شده به مرکز مشاوره خانواده مهر بیان کردند و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است