استانداری ایلام

استاندار ایلام در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان:

میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری در سامانه ملی رصد به ۱۲۱ درصد رسید

میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری در سامانه ملی رصد به ۱۲۱ درصد رسید

⭕️استاندار ایلام در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان: 
✔️میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری در سامانه ملی رصد به ۱۲۱ درصد رسید/ دستگاه‌های اجرایی نسبت به راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغالزایی و تسهیلات پرداختی اقدام کنند/ موانع اجرای طرح زراعت چوب در استان با ظرفیت اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر باید ظرف یک هفته آتی برطرف شود/ هیچ مانعی سر راه بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال نیست


📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم موضوع اشتغال است و باید از همه ظرفیت‌های ممکن برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

وی اظهار کرد: رتبه استان ایلام در سطح ملی، پنجم کشوری و از نظر تعهد اشتغال، ۱۲۱ درصد  از این تعهد در سطح استان محقق شده است، بطوریکه تاکنون ۱۰ هزار و ۷۹۵ اشتغال در سطح استان ایجاد شده است.

دکتر بهرام‌نیا افزود: بعد از رصد و بررسی سامانه ملی رصد (اشتغال) و به منظور رفع نواقص و لزوم پاسخگویی ادارات مربوطه، متأسفانه این اقدام انجام نگرفته که همین امر رتبه کشوری استان را به رتبه ۱۴ تقلیل داده است، لذا از همین رو دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی و رفع ابهامات در سامانه ملی رصد هستند.

استاندار ایلام با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص عدم نظارت دقیق در اجرای طرح‌های اشتغالزایی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به روز رسانی طرح‌های اشتغالزایی و تسهیلات ارائه شده و راستی آزمایی آنها ظرف یک هفته اقدام کنند و زوایه انحراف باید به صفر برسد.

وی در ادامه با اشاره به طرح مهم زراعت چوب در حد فاصل دو شهرستان دهلران و آبدانان گفت: این فرصت‌ هم در راستای اشتغال و هم در جهت تأمین چوب کشور و کسب درآمد برای استان تاثیرگذار است.

دکتر بهرام‌نیا تأکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای باید تمهیدات لازم در را جهت تأمین آب مورد نیاز این طرح برای یک هزار و ۱۱۸ هکتار را تا هفته آتی تعیین تکلیف و تأمین نماید. با اجرایی شدن این طرح برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال در هر کدام از شهرستان‌ها فعال است، افزود: فرمانداران باید ضمن برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال در هر شهرستان، پیگیری‌های لازم را با بانک‌های عامل داشته باشند، «اشتغال» و «مسکن» جزو ارزیابی‌‌ عملکرد فرمانداران محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های فرمانداران ادامه داد: فرمانداران هر گونه کوتاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا بانکی را اطلاع دهند و تمام تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی ها به کار گیرند. 

دکتر بهرام‌نیا افزود: با توجه به تأکید ریاست محترم جمهور بر مسئله «اشتغال» و «مسکن»، لذا همه فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها باید در راستای تحقق اشتغال و کسب رتبه اول اشتغال اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه پشتیبان مدیران کارآمد هستم، اضافه کرد: مدیران باید به گونه‌ای تلاش کنند که گام‌های بلند برای رسیدن به هدفی که برای توسعه استان ترسیم شده است، روان‌تر و بلند‌تر باشد.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: مدیری که احساس می‌کند در حوزه تکالیف و برنامه‌ها به ویژه «اشتغال» و «مسکن» عقب است، عقب ماندگی خود را جبران کند اگر جبران نکند خودش به عقب ماندگی در حوزه برنامه‌ها و ماموریت های خود دامن زده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه حوزه اشتغال و مسکن ملی ای مهم ترین شاخص های ارزیابی مدیران و فرمانداران است، افزود: اگر فرماندار و مدیری فردا جابجا شد بداند که به خاطر کم کاری و تعلل در همین موارد بوده است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: هیچ مانعی سر راه بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال نیست و بانک ها هیچ مشکل تأمین منابع مالی در این زمینه ندارند و امروز همه چیز در خدمت اشتغال و توسعه اقتصاد است.

وی عنوان کرد: بانک ها برای اشتغال و تولید باید پای کار باشند و انتظار می‌رود که شیرینی این پای کار بودن در استان به خوبی احساس شود.

🗓 شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌ 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است