استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:

✔️منشا گرد و غبارهای موجود در استان اکثراً خارجی هستند

✔️منشا گرد و غبارهای موجود در استان اکثراً خارجی هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام: 
✔️منشا گرد و غبارهای موجود در استان اکثراً خارجی هستند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در دیدار با مشاور رئیس سازمان محیط زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: بر روی موضوع محیط زیست حساسیت‌های درستی وجود دارد و در استان هیچ طرح زیربنایی بدون موافقت محیط زیست و اخذ مجوزهای لازم تصویب نخواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کاهش کنترل و پایش آلودگی هوا در استان به خوبی در حال اجراست و همه مسئولان ذیربط پای‌کار هستند.

معاون استاندار ایلام اعلام کرد: ایلام در سال گذشته ۱۳۳ روز ناسالم را پشت سر گذاشت که ۱۸ روز آن بحرانی بود اما خوشبختانه امسال ۱۹ روز ناسالم و بدون بحران داشته‌ایم.

هژبری، با بیان اینکه جنگل‌های بلوط این دیار به عنوان ریه‌های این سرزمین عمل می‌کنند، تاکید کرد: تغییرات اقلیمی بیشترین تاثیر را بر روی آسیب پذیری جنگل‌های زاگرس داشته است، لذا می‌طلبد سیاست‌های حمایت از جنگل‌ها را اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم حضور پررنگ‌تر شرکت‌های آلاینده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سخن به میان آورد و تصریح کرد: از سال گذشته جرائم آلایندگی را اعمال کرده‌ایم که امیدواریم در بخش بازدارندگی موثر واقع شود.

وی افزود: اعتبارات استانی برای پیش بردن برنامه‌های حفاظت از جنگل‌ها کافی نیست لذا باید تلاش کرد اعتبارات ملی در این حوزه افزایش یابد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری اقدامات خوبی انجام شده اما نیازمند کارهای پیوسته، مدون و متوالی در سطح استان هستیم.

هژبری ادامه داد: پدیده بی‌نظمی اقلیمی چالش‌هایی را برای محیط زیست پدید آورده که باید متناسب با این موضوع برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌ها و نیازهای عشایر در کنار آموزش مداوم آنان نقش بسزایی در حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها خواهد داشت.

هژبری، خواستار پایلوت قرار گرفتن ایلام برای برنامه‌های مقابله با گرد و غبار شد و ادامه داد: جذب و استفاده از اعتبارات سازمان‌های بین‌المللی اقدام ارزشمندی است که نیازمند تداوم آن هستیم.

در ابتدای این دیدار مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت:  در سال‌های گذشته ۸۴ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مقابله با پدیده گرد و غبار در ایلام هزینه شده است.

علی محمد طهماسبی بیرگانی، از توافق با وزارت کشاورزی عراق خبر داد و گفت: مطابق این توافقنامه در سطح ۴ استان کشور عراق و دو استان ایران (ایلام و خوزستان) اقدامات مقابله با گرد و غبار به صورت همزمان انجام خواهد شد.

وی افزود: هر کدام از این دو کشور اعتبار مورد نیاز فعالیت در استان های خود را بر عهده خواهد داشت اما کارها به صورت همزمان و با مشارکت دو کشور پیش خواهد رفت.


🗓 چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است