استانداری ایلام

استاندار ایلام

مردم ایلام در انتخابات ادوار گذشته با مشارکت بالا، بلوغ سیاسی خود را نشان دادند/ امسال ۸۰ شعبه به تعداد شعبات انتخابات نسبت به ادوار قبل افزوده شد

مردم ایلام در انتخابات ادوار گذشته با مشارکت بالا، بلوغ سیاسی خود را نشان دادند/ امسال ۸۰ شعبه به تعداد شعبات انتخابات نسبت به ادوار قبل افزوده شد

استاندار ایلام:
✔️ مردم ایلام در انتخابات ادوار گذشته با مشارکت بالا، بلوغ سیاسی خود را نشان دادند/ امسال ۸۰ شعبه به تعداد شعبات انتخابات نسبت به ادوار قبل افزوده شد/ شرایط برای اخذ رای در دورافتاده‌ترین نقاط استان نیز فراهم است/ هیات بازرسی  انتخابات نقش مهمی در «سلامت انتخابات» به‌عنوان یکی از محورهای چهارگانه‌ی مورد تاکید مقام معظم‌رهبری دارد


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز  پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی هیات بازرسی و ستاد انتخابات استان، با اشاره به شهادت تعدادی از هم‌وطنان در گلزار شهدای کرمان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: دشمنان قسم‌خورده و تروریست‌ها آنقدر از سردار سلیمانی بغض داشتند که زائرانی که آمده بودند که با این شهید بزرگوار تجدید پیمان کنند را مورد حمله‌ی بی‌رحمانه قرار دادند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص انتخابات، افزود: مقام معظم‌رهبری فرمودند«انتخابات از لحاظ داخلی یک نوسازی و یک نَفَس تازه برای بخش اجرایی است».

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این مطلب که فعالان فضای مجازی رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری را نصب‌العین خود قرار دهند، بیان داشت: هر کسی که برای انتخابات نامزد شده این شایستگی را در خود دیده است که خود را در معرض رای مردم قرار دهند، بنابراین ورود به خط قرمز‌ها ممنوع است و  تایید و رد صلاحیت هر کاندیدا، وظیفه‌ی دستگاه‌های نظارتی است هر چند که رد صلاحیت‌ هر کاندیدا صرفا به معنای رد صلاحیت آن کاندیدا برای وکالت مردم است کما این‌که احتمال دارد آن کاندیدایی که رد صلاحیت شده است، صلاحیت پست‌های دیگر مدیریتی را داشته باشد. 

وی اضافه کرد: در واقع خط‌قرمزها را قانون مشخص می‌کند و اگر کسی از خط‌قرمزها عبور کند باید پاسخ‌گو باشد، البته نقد منصفانه و چارچوب‌دار با رعایت حدود و مقررات منعی ندارد.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در هیات دولت، گفت: رئیس‌جمهور در نشست هیات دولت با تأکید بر این‌که مجموعه‌ی دولت و دستگاه‌های اجرایی در انتخابات پیش‌رو، هیچ نامزد یا لیست انتخاباتی نخواهد داشت و از هیچ نامزد و لیستی نیز حمایت نخواهد کرد، عنوان کردند که دولت در این انتخابات صرفاً برای خود نقش مجری و برگزارکننده قائل است و تلاش خواهد کرد با کمک ناظران و هیات‌های اجرایی و با استفاده از تجربه و پیشینه‌ی برگزاری انتخابات در دوره‌های متعدد، انتخاباتی بی‌نقص برگزار کند.
 

استاندار ایلام با تاکید بر همکاری با هیات بازرسی و هیات نظارت برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، خاطرنشان کرد: انتخابات پیش‌رو مهم‌ترین رویداد کشور است و باید همه‌ی ارکان با هم‌افزایی برای هرچه بهتر برگزار شدن آن، همه‌ی توان خود را به‌کار گیریم.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با اشاره به ضرورت مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات به‌عنوان یکی از محورهای چهارگانه‌ی مقام معظم‌رهبری در انتخابات، یکی از مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که هرگاه بحث نظام، حاکمیت، اقتدار نظام و کشور در میان است مردم با تمام وجود به میدان می‌آیند و در انتخابات پیش‌رو نیز حضوری پُرشور خواهند داشت.

وی با تاکید بر این‌که امروز تلاش مجموعه‌ی دولت برای تامین معیشت و رفاه مردم است، گفت: مردم ایران اسلامی همواره در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که زمانی که لازم بوده و اقتدار و اصل نظام مورد توجه است، در صحنه بوده و حضور داشته‌اند و ما هم باید با همه‌ی قدرت در راستای تامین معیشت و رفاه و نشاط اجتماعی آنان تلاش کنیم.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به این‌که مهم‌ترین موضوع علاوه بر مشارکت در انتخابات، سلامت انتخابات است، یادآورشد: مجموعه‌ی عوامل برگزاری انتخابات در استان وحدت‌نظر، همدلی و همراهی دارند و هیچ‌کسی از دست‌اندرکاران برگزاری، نظارت و بازرسی انتخابات نباید با نوع رفتار و قلم خود شائبه‌ای را در موضوع انتخابات به‌وجود بیاورد.

استاندار ایلام با تاکید بر این‌که مجلس وظیفه‌ی ریل‌گذاری در امر توسعه‌ی کشور را با قانون‌گذاری برعهده دارد و یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: امروز نیز ۲ کانال از طریق صدا و سیما برای اولین‌بار در استان برای بیان برنامه‌های داوطلبان انتخابات در ۲ حوزه‌ی انتخابیه‌ی شمال و جنوب استان بر اساس و محور عدالت برای قرار دادن وقت در اختیار نامزدهای انتخاباتی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به این‌که از همه‌ی ظرفیت‌ها و داشته‌های در اختیار برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باید استفاده کرد، گفت: این امکانات را باید برای سهولت در رای دادن مردم فراهم کرد و بر این اساس امسال ۸۰ شعبه به تعداد شعبات انتخابات نسبت به دور قبل انتخابات افزوده شده است.

استاندار ایلام با بیان این‌که فضای مجازی و رسانه‌ها باید رعایت اصول اخلاقی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: افرادی که در انتخابات به‌عنوان داوطلب حضور دارند از فیلترهای لازم عبور کرده‌اند و رسانه‌ها و فضای مجازی باید از ورود به خطوط قرمز در مورد داوطلبان انتخابات خودداری کنند.

وی با تاکید بر این نکته که شرایط برای اخذ رای در دور‌افتاده‌ترین نقاط استان نیز فراهم است، یادآورشد: در سنوات قبل ارائه‌ی شناسنامه یکی از شروط اصلی اخذ رای بود اما در انتخابات پیش‌رو هر شخص با یک مدرک شناسایی(شناسنامه، کارت‌ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه) می‌تواند در انتخابات مشارکت داشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه در خصوص ترکیب هیات بازرسی انتخابات و دیگر هیات‌های انتخابات استان، خاطرنشان کرد: ترکیب این هیات باید از نیروی باتجربه و جوان باشد تا شاهد پرورش نیروی‌های جوان برای انتخابات سال‌های آینده نیز باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است