استانداری ایلام

استاندار ایلام

مشاوران به دانش‌آموزان مهارت حل مسئله را بیاموزند/ بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های پرنشاط با اولویت شهرستان‌های پرخطر استان در دستور کار قرار گیرد/

مشاوران به دانش‌آموزان مهارت حل مسئله را بیاموزند/ بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های پرنشاط با اولویت شهرستان‌های پرخطر استان در دستور کار قرار گیرد/

استاندار ایلام:
✔️ مشاوران به دانش‌آموزان مهارت حل مسئله را بیاموزند/ بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های پرنشاط با اولویت شهرستان‌های پرخطر استان در دستور کار قرار گیرد/ برای آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان یک نسخه‌ی واحد تهیه کنیم/ طلاب و روحانیون، تریبون‌داران و رسانه‌ها، مجازات گناه کبیره‌ی خودکشی را بیان کنند 


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان گفت: آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید برای کاهش آن همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی با هم‌افزایی و هم‌فکری پای کار بیایند.

وی با بیان این‌که گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از اهداف دشمن و جبهه‌ی استکبار است، افزود: دشمن با پمپاژ ناامیدی بین نوجوانان و جوانان سعی دارد آنان را از امید به آینده و زندگی، دلسرد کند و با آموزش روش‌های مختلف خودکشی در فضای مجازی، سعی دارد جوانان را به خودکشی که یکی از گناهان کبیره و همواره در قرآن و توسط ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام نکوهش شده است ترغیب کند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر برقراری نظام پیشنهادات و استفاده از نظرات صاحب‌نظران و محققان در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه بحث خودکشی، خاطرنشان کرد:  لازمه‌ی هر سیاست‌گذاری داشتن آمار و اطلاعات است و با آمار و اطلاعات می ‌توانیم سیاست‌گذاری کنیم و تصمیماتی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اتخاذ کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر فضا‌سازی محیطی سطح شهرهای استان، تصریح کرد: فضای سطح شهر باید طوری مدیریت شود که برای همه نشاط‌آور باشد و در چارچوب قانون، صدا و سیما برای ایجاد نشاط و دستگاه‌های فرهنگی نظیر ارشاد در مناسبت‌های مختلف با اجرای برنامه‌های متنوع و فرح‌بخش چون تئاتر موجب نشاط در بین مردم جامعه شود.

وی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های فرهنگی با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اردوهای دانش‌آموزی می‌توانند بین دانش‌آموزان  شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر تهیه‌ی بسته‌های متنوع فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: به دلیل تعدد آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم یک نسخه‌ی واحد برای همه‌ی آن‌ها تهیه کنیم.

وی در ادامه از طلاب و روحانیون، تریبون‌داران و رسانه‌ها خواست مجازات اُخروی گناه کبیره‌ی خودکشی را گوش‌زد کنند تا مردم‌ بیشتر با پیامدهای آن آشنا شوند.خودکشی از گناهان کبیره و تنها گناهی است که فرصت توبه و راه جبران ندارد. خودکشی امری مذموم و نشان از ناامید شدن انسان از رحمت خداوند متعال است. 

وی با اشاره به آیه «وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ؛ با دست خویش خود را به هلاکت ندهید»، تصریح کرد: به هر حال نعمت سلامتی، نعمتی است که خداوند متعال در روز قیامت درباره‌ی آن از ما سؤال خواهد کرد و سلامت و جان ما یک امانت است که در قبال آن مسئول هستیم.

وی در ادامه به روایتی از امام‌صادق(ع) درباره‌ی گناه خودکشی اشاره کرد و گفت: امام‌صادق(ع) فرمودند«هر کسی که دانسته خودکشی کند پیوسته در دوزخ خواهد بود».

استاندار ایلام بر تاکید بر این‌که همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما، وظیفه‌ی نشاط اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز وظیفه‌ی مداخله دارد‌.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی استان نیز با استفاده از آموزه‌های قرآنی، تعمیق باورهای دینی و معرفت‌افزایی وظیفه‌ی امید‌آفرینی و نشاط در جامعه را دارند.

دکتر بهرام‌نیا با تاکید بر نقش مشاوران در کاهش اقدام به خودکشی و خودکشی، یادآور‌شد: مشاوران نقش بسیار مهمی دارند و می توانند از بروز بسیاری از خودکشی‌ها جلوگیری کنند که در این راستا نیاز است تعداد مشاورین استان افزایش یابد و بیش از گذشته از ظرفیت آنان استفاده شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: مشاوران به دانش‌آموزان مهارت حل مسئله را بیاموزند و با دعوت از والدین دانش آموزان در معرض خطر خودکشی، برای آن‌ها نیز کلاس‌های توجیهی و آموزشی برگزار کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است