استانداری ایلام

شادیوند مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام

اجرای طرح آموزش مهارت های اولیه امدادی ویژه بانوان در استان ایلام

اجرای طرح آموزش مهارت های اولیه امدادی ویژه بانوان در استان ایلام

شادیوند مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام؛
هدف از اجرای این طرح توانمند سازی زنان در مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی است.

مریم شادیوند مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی زنان در مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی از جمله زلزله با توجه به تعدد وقوع آن در سالهای اخیر برشمرد و افزود؛ این ظرفیت آموزشی و اختصاصی در جمعیت هلال احمر موجود است اما نکته قابل توجه تعامل بین دستگاهی و بستر سازی دفتر امور بانوان برای انتقال مهارت های خود امدادی و دیگر امدادی در یک برهه زمانی فشرده ۳ ماهه و برای ۳ هزار زن آن هم با تنوع در گروه های مختلف مخاطب طرح اعم از زنان روستایی، عشایری، دانش آموزان، زنان خانه دار، زنان شاغل اداری و... با حداقل هزینه است.

وی افزود: شاید ماه ها طول بکشد تا این حجم از بانوان نسبت به موضوع توان افزایی خود برای مواجهه یک مشکل خارج از کنترل، حساس و سپس توانمند گردند اما با برنامه ریزی دفتر بانوان این ظرفیت در خور و تخصصی جمعیت هلال احمر به بستر جامعه و در بین خانواده ها کشانده شد و ۳ هزار زن به نمایندگی از ۳۰۰۰خانوار در سراسر استان در قالب این طرح از آموزش های ضروری و مهارتهای اولیه امدادی برخوردار شدند.

شادیوند استفاده از ظرفیت های بین بخشی موجود در دستگاه های اجرایی برای افزایش سطح دانش مهارت و آگاهی شهروندان (توانمندسازی مهارتی) به صورت هدفمند را ازجمله دستاوردهای مهم این طرح شمرد.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است