استانداری ایلام

استاندار ایلام

✔️هیچ بن‌بستی در دین مبین اسلام وجود ندارد/ سیره ائمه اطهار و قرآن کریم، راه سعادتمندی انسان را به خوبی ترسیم کرده است

✔️هیچ بن‌بستی در دین مبین اسلام وجود ندارد/ سیره ائمه اطهار و قرآن کریم، راه سعادتمندی انسان را به خوبی ترسیم کرده است

⭕️استاندار ایلام: 
✔️هیچ بن‌بستی در دین مبین اسلام وجود ندارد/ سیره ائمه اطهار و قرآن کریم، راه سعادتمندی انسان را به خوبی ترسیم کرده است/ نیازمند تقویت فضای نشاط و امید هستیم/ مجتمع‌های شوق زندگی در سطح استان احداث شود

(بخش دوم)

📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۷ آذر ماه در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعات استان بحث آسیب‌های اجتماعی و از جمله خودکشی است، گفت: در دین مبین اسلام، هیچ بن بستی نداریم و در واقع بن‌بست در این مذهب معنایی ندارد، از طرفی یأس و ناامیدی نیز گناه به حساب می‌آید.

دکتر بهرام‌نیا اظهار کرد: با استفاده از قرآن و سیره ائمه اطهار، راه سعادتمندی واضح، مبرهن و گویا ترسیم شده و حتی برای خدمت به مردم در مسیر الهی هیچ بن بستی وجود ندارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه نرخ اقدام به خودکشی در استان در سنوات گذشته ۲۴ درصد هزار نفر بوده که هم اکنون این میزان کاهش پیدا کرده و به ۱۹ درصد هزار نفر رسیده که قانع کننده نیست و حتی یک مورد هم برای ما سنگین است، لذا جای کار بسیاری دارد و همه دغدغه‌مندان باید ورود کنند.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه خودکشی موضوعی فرابخشی و فرادستگاهی است، بیان کرد: این موضوع یک زنجیره است و نباید یک دستگاه خاص را متولی آن دانست، بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها است تا مهار شود؛ همچنین نیاز داریم از همه اقشار و همه انجمن ها و حلقه های میانی و مردم استفاده کنیم که مکمل فرابخشی و فرادستگاهی است.

وی از ائمه جمعه و جماعت و روحانیون خواست تا قبح این مسئله زشت را در تریبون‌ها  تبیین کنند و با بیان اینکه نیازمند آگاهی سازی در این زمینه هستیم، گفت: سبک زندگی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در این رابطه است و فرهنگ آداب و رسوم و مهارت های فردی و اجتماعی و مهارت «نه» گفتن نیز اثرگذار است.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: رسانه‌ها هم باید ورود پیدا کنند به ویژه رسانه های جریان ساز انقلابی که لازم است به خوبی پای کار بیایند و نقش آفرینی کنند و البته در این رابطه باید از قهرمان پروری پرهیز کرد، برگزاری دوره‌های مربوطه برای مواجه اصحاب رسانه با آسیب‌های اجتماعی نیز مورد تأکید است.

استاندار ایلام تصریح کرد: برای این منظور یک کارگروه فعال در حوزه آسیب‌های ۱۲ گانه ذیل شورای اجتماعی تشکیل شده که باید در همه شهرستان‌ها نیز ایجاد شود و هر کمیته متناسب با نوع فراوانی آن آسیب، ایفای نقش کند، همچنین قرارگاه عملیاتی کنترل و کاهش آسیب‌ها باید ذیل شورای تأمین ایجاد و مأموریت هر کدام از دستگاه‌ها نیز در این راستا مشخص شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی باید با در نظر گرفتن کاهش آسیب‌ها در دو بخش آموزش و خدمات اجرایی، دیده شود، افزود: نیازمند تقویت امید و نشاط با برگزاری مسابقات، اردوها و هدایت آنها به سمت محلات هستیم.

وی عنوان کرد: جامعه همانطور که نیاز به معنویت دارد به امید و نشاط نیز نیازمند است منتها چارچوب‌دار و نظام‌مند، ایجاد فضای مفرح و شاد، چارچوب‌دار و نظام‌مند مورد تأکید است.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد مجتمع‌های شوق زندگی هستیم و شهرداری ایلام در این زمینه موظف به همکاری است، افزود: کمیته ها باید هر دو هفته یکبار اقدامات عملی خود را به بصورت مکتوب و مستند تهیه و به معاونت سیاسی امنیتی استانداری تحویل نمایند. 

وی در ادامه با استقبال از پیشنهاد جمع‌آوری بنرهای تسلیت در سطح شهر گفت: وجود چنین بنرهایی به طور مستقیم در روح و روان افراد تاثیرگذار است و لازم است از ظرفیت ائمه محترم جمعه و جماعت برای فرهنگ سازی در این زمینه استفاده شود. 

استاندار ایلام در پایان تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، انتظار داریم که روسای دستگاه‌ها شخصاً در جلسات شورای اجتماعی حضور پیدا کنند.

🗓 سه‌شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲ 
  @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است