استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

❑ تصمیمات ملی و کلان در کشور براساس اطلاعات ارائه شده توسط فرمانداری‌ها اتخاذ می‌شود/

❑ تصمیمات ملی و کلان در کشور براساس اطلاعات ارائه شده توسط فرمانداری‌ها اتخاذ می‌شود/

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام: 
❑ تصمیمات ملی و کلان در کشور براساس اطلاعات ارائه شده توسط فرمانداری‌ها اتخاذ می‌شود/ رفع مشکلات معیشتی و افزایش سرمایه‌گذاری از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی دولت است 


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام روز سه‌شنبه ۷ آذرماه در نشست کارشناسان فرمانداری‌ها، رفع مشکل معیشتی و افزایش سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی دولت دانست و گفت: عمده تصمیمات ملی و کلان در کشور براساس اطلاعات ارائه شده توسط فرمانداری‌ها اتخاذ می‌شود.

دکتر عباسی با ابراز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تقدیر از برگزارکنندگان جلسه افزود: بار اصلی حوزه اقتصادی بر دوش کارشناسان ستادی و فرمانداری‌ها است که منجر به کسب دستاوردهای ارزشمندی در حوزه اقتصادی استان از جمله ثبت رتبه نخست اشتغال در سامانه رصد و  یا بهبود سایر شاخص‌های اقتصادی استان است.

 معاون استاندار ایلام افزود: این تلاش‌ها باعث رشد استان در بحث کاهش تورم شده  و موجب گردیده که تورم در استان ۱۳ پله بهبود یابد و در بحث فعال‌سازی واحدهای راکد صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری نیز رتبه ۵ کشور را کسب کنیم.

وی هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هماهنگی بیشتر در پیگیری امور محوله، استفاده از تجارب همکاران و هماهنگی بیشتری با حوزه ستادی و بحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیان کرد و گفت: حوزه فعالیت‌های اقتصادی بسیار متنوع و گسترده است و نقش اساسی در زندگی  و معیشت مردم دارد. در حوزه تنظیم بازار و یا تأمین محصولات اساسی یا آرد و نان و بحث هوشمند‌سازی و دیگر مسائل می‌طلبد همکاران ما در فرمانداری‌ها هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، جذب تسهیلات اشتغال‌زایی و افزایش سرمایه‌گذاری را از دیگر اولویت‌های حوزه اقتصادی استان عنوان و تصریح کرد: بحث تورم نیز از جمله مواردی که باید در فرمانداری های استان به نحو احسن پیگیری و رصد شود چرا که در این مدت در بحث کاهش تورم موفقیت‌هایی حاصل شده  و می بایست تلاش کنیم این روند استمرار داشته باشد. 

وی  ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا و نمایشگاههای عرضه محصولات روستایی با نام «از مزرعه تا سفر» را از برنامه‌های بسیار خوب جهت کنترل تورم ذکر کرد و افزود: رصد و پیگیریها در فرمانداری‌ها ضامن کنترل تورم در کشور خواهد بود.

دکتر عباسی یکی دیگر از فعالیت‌های مهم فرمانداری‌ها را ارسال به موقع اطلاعات مهم استان و ثبت در سامانه‌ها دانست و اضافه کرد: اطلاعاتی که در سامانه‌ها ثبت می‌شود باید به‌روز باشد و همین اطلاعاتی که از شهرستان‌ها ارسال می‌شود پایه‌گذار  تصمیم‌های ملی و کلان می‌شود‌.

وی یکی دیگر از محورهای فعالیت‌های اقتصادی را نظارت بر پخت نان عنوان کرد و گفت: استاندار محترم یکی از موارد مهم  را که پیگیری کرد بهبود کیفیت نان بود بعد از هدفمندی یارانه‌ها در نانوایی‌ها ارسال اطلاعات به صورت سامانه ای شده است و اطلاعات خبازی‌ها را می توان از این سامانه استخراج کرد.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: بحث ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان‌ها از دیگر موارد مهم و موثر در توسعه استان است که میانبری بر بروکراسی‌های اداری در بحث سرمایه‌گذاری است. در این مرکز اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران را در اختیار آن قرار می‌دهیم.

🗓 سه‌شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲ 
  @ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است