استانداری ایلام

فریده الیاس الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده

احیا گفتمان نظام زن و خانواده رویکرد اصلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری خواهران در سطح مساجد است .

احیا گفتمان نظام زن و خانواده رویکرد اصلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری خواهران در سطح مساجد است .

فریده الیاس الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده 
احیا گفتمان نظام زن و خانواده رویکرد اصلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری خواهران در سطح مساجد است . 
در تاریخ  1402/9/5  جلسه ای با حضور خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ، و اعضای کانون ها در محل دفتر امور زنان و خانواده برگزار گردید . 
ابتدا خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان وخانواده ضمن تقدیراز دغدغه مدیر ستاد کانون های مساجد درباره مسائل حوزه زنان و خانواده، توجه به مسائل این قشررا با توجه به حضورزنان درعرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه بسیار ارزشمند توصیف کرد. 
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده گفت: احيا گفتمان نظام زن و خانواده از رويکرد هاي اصلي تشکيل 
کانون هاي فرهنگي هنري تخصصي ويژه خواهران در سطح مساجد است . 
 
الیاس پوریان در ادامه بحث جمعیت وتنظیم خانواده و نشاط اجتماعی و کارآفرینی وایجاد اشتغال برای زنان ودختران بدسرپرست و بی سر پرست را مهمترین  ماموریت  های حوزه بانوان بیان داشت و تصریح کرد: در این زمینه  نیازمند همکاری تشکل های مردمی از جمله کانون های مساجد هستیم .  
الیاس پوریان، در پایان خاطر نشان کرد: آماده هر گونه همکاری با کانون های مساجد در مسائل و 
 آسیب های اجتماعی مرتبط با حوزه زنان و خانواده هستیم . 
سپس حجت الاسلام والمسلمین  المسلمین علی چراغی پور ، با ارائه گزارشی از وضعیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از پایگاههای  دینی در سطح مساجد  در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری،  دینی، اجتماعی در حال فعالیت هستند. 
 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه در بیشتر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در سطح مساجد زنان و بانوان نقش محوری دارند افزود:  در همین راستا ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس کانون های ویژه خواهران را دردستور کار خود قرار داده است. 
وی، افزود: براساس سهمیه ابلاغی ستاد کانون های مساجد کشورامسال تعداد 16 کانون ویژه خواهران در استان  تاسیس شد.  
حجت الاسلام چراغی پور تصریح کرد: با تشکیل این  کانونها، تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند به 69 باب افزایش یافته است. 
 چراغی پورهمچنین به برگزاری دوره آموزشی مدیران کانونهای ویژه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دوره آموزشی، مدیران کانون های جدید التاسیس به زودی در کنگره بانوان فعال کانون های مساجد در تهران شرکت می کنند. 
 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام، در پایان از آمادگی کانون های مساجد برای همکاری با امور بانوان استانداری و انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه مسائل زن و خانواده و عفاف و حجاب و جمعیت و تنظیم خانواده خبر داد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است