استانداری ایلام

⭕️حضور استاندار ایلام در نشست رویداد تعالی حکمرانی روستا با عنوان طرح(تکام)

⭕️حضور استاندار ایلام در نشست رویداد تعالی حکمرانی روستا با عنوان طرح(تکام)

⭕️حضور استاندار ایلام در نشست رویداد تعالی حکمرانی روستا با عنوان طرح(تکام)

⭕️حضور استاندار ایلام در نشست رویداد تعالی حکمرانی روستا با عنوان طرح(تکام)


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه در نشست رویداد تعالی حکمرانی روستا با عنوان طرح(تکام) که با حضور وزیر کشور، استانداران سراسر کشور، معاونین عمرانی و مدیران‌کل روستایی استانداری‌ها در وزارت کشور برگزار شد حضور یافت.

 ❑ طرح تکام با ۱۶ نظامات اصلی در حوزه‌های مختلف توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت کشور به‌دنبال مهاجرت معکوس و اصلاح ترکیب جمعیتی روستاست تا آمادگی‌های لازم را برای نقش تولیدی روستاها حاصل کند.

❑ مدیریت منابع آب، آموزش و توانمندسازی دهیاران و تسهیل‌گران، قوانین و مقررات روستا، خدمات بهداشت و درمان روستا، کشاورزی، فرآورده‌های دامی، گردشگری روستایی، امور زنان و خانواده‌ی روستایی عشایر، تعاونی روستایی و منابع مالی روستا، نظام فرهنگی روستا با محوریت مساجد، انجمن و تشکل‌های مردمی، نظام اجتماعی روستا، اتاق وضعیت روستا و نظام آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان روستایی از مهم‌ترین نظامات این طرح است.

❑ سیری که در طرح تکام (توانمند‌سازی و کارآفرینی مردم‌پایه) هدف‌گذاری شده است پیشرفت همه‌جانبه‌ی روستا و پایداری استقرار روستاییان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس است که لازمه‌ی آن توانمندسازی مردم و بالفعل ساختن ظرفیت‌های روستا است.

❑ فلسفه وجودی تشکیل قرارگاه جهادی وزارت کشور، وسعت‌بخشی به حضور مردم در تشکیلات رسمی دولت و کمک به مهاجرت معکوس است.

❑ در راستای پیشرفت همه‌جانبه‌ی روستاهای کشور به عنوان مبادی مهاجرت به شهرها که آثار منفی اقتصادی و فرهنگی از جمله خدشه به امنیت غذایی و محو فرهنگ تمدن‌ساز روستا را به‌دنبال دارد و همچنین برای تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستا، طرح توانمند‌سازی و کارآفرینی مردم‌پایه(تکام) در شورای اجتماعی وزارت کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.

❑ دولت در تلاش است تا با بررسی ابعاد مختلف این طرح، نگاه‌ها را به سوی توانمندسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف روستا معطوف کند تا علاوه بر بازگشت روستا به هویت اصلی خود، زمینه‌ی مهاجرت معکوس را فراهم کند و روستا به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ی اقتصادی تبدیل شود.

🗓 دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌ 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است