استانداری ایلام

در دیدار مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام صورت گرفت؛

⭕️پیگیری احداث بزرگ‌ترین واحد پشم‌شویی کشور در استان ایلام

⭕️پیگیری احداث بزرگ‌ترین واحد پشم‌شویی کشور در استان ایلام

در دیدار مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام صورت گرفت؛
⭕️پیگیری احداث بزرگ‌ترین واحد پشم‌شویی کشور در استان ایلام

❑معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از پیگیری برای احداث بزرگ‌ترین واحد پشم‌شویی کشور در استان خبر داد.

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام،دکتر شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در دیدار مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران بیان داشت: فرش پیشینه تاریخی در استان ایلام دارد و در واقع استان ایلام مهد فرش دستباف و گلیم نقش‌برجسته کشور است و معیشت اکثر زنان روستایی در استان از راه فرش‌بافی و گلیم‌بافی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی روند از تولید پشم تا بافت فرش در استان ایلام انجام می‌گیرد، افزود: با احداث طرح‌های توسعه این واحد تولیدی، زنجیره ارزش راهبردی فرش استان تکمیل خواهد شد.

معاون استاندار ایلام اظهار کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان، تلاش خواهیم کرد برای اعطای تسهیلات به این واحد تولیدی از ظرفیت‌های تبصره ( ۱۶) و تبصره ( ۱۸)  قانون بودجه و نیز رایزنی با بانک‌های استان جهت اعطای منابع داخلی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران در دیدار با اشاره به اینکه شرکت فرش ایران در استان ایلام سابقه ۴۰ ساله دارد، گفت: با احداث این واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم ۵۰ نفر از جوانان بومی استان فراهم می‌آید.

وی افزود: با هدف‌گذاری‌های انجام شده و در طرح توسعه پشم‌شویی واحد ریسندگی، قالیشویی و رفوگری نیز احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام نیز در این دیدار  با بیان اینکه این شرکت آمادگی لازم برای واگذاری زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را دارد، گفت: وجود زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز و نزدیکی به بازار هدف باعث می‌شود زمینه برای احداث و اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان مهیا باشد.

حاتمی با اشاره به تشکیل و فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی فرش دستباف، گلیم نقش برجسته و نیز نقش این کنسرسیوم‌ها در افزایش و تسهیل امور صادراتی، تصریح کرد: صادرات و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی با توجه به مرز مهران، به‌صورت همزمان در استان ایلام فراهم است.

وی در پایان عنوان داشت: مطالعه امکان‌سنجی خوشه دام سبک و سنگین در استان به پایان رسیده است و در آینده نزدیک توسعه این خوشه آغاز خواهد شد که این موضوع، زمینه ساماندهی و تامین مواد اولیه طرح تولیدی پشم‌شویی را در خود استان فراهم می‌آورد.


🗓 چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایت

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است