استانداری ایلام

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

❑حضور فعال استاندار ایلام در کارگروه‌های اشتغال و پیگیری و رصد دقیق، منجر به کسب دستاوردهایی نظیر رتبه نخست اشتغال در کشور شد

❑حضور فعال استاندار ایلام در کارگروه‌های اشتغال و پیگیری و رصد دقیق، منجر به کسب دستاوردهایی نظیر رتبه نخست اشتغال در کشور شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
❑حضور فعال استاندار ایلام در کارگروه‌های اشتغال و پیگیری و رصد دقیق، منجر به کسب دستاوردهایی نظیر رتبه نخست اشتغال در کشور شد/ نرخ بیکاری در استان ایلام در دولت سیزدهم در تمامی فصول کاهشی بوده و تک رقمی شده است/ برابر سامانه رصد، ایلام سال گذشته رتبه نخست اشتغال در کشور را کسب کرد/ سامانه ملی رصد به‌عنوان یک سامانه حاکمیتی برای راستی‌آزمایی، ۲۱ هزار کاربر دارد 


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه در کارگروه اشتغال استان ایلام گفت: آخرین آمار مرکز آمار در تابستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که چرخ بازار کار در حال چرخش است و به سمت رونق حرکت می‌کند بطوریکه که در دو سال گذشته حرکت قابل توجه و امید‌بخشی انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: از مصادیق بارز این اقدامات، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری بوده بطوریکه در این دولت به میزان قابل توجهی این میزان کاهش یافته است.

کریمی بیرانوند افزود: نرخ بیکاری حتی در مقایسه‌ با ایام قبل از کرونا نیز روند کاهشی داشته است بطوریکه نه تنها در سطح کشور بلکه در استان ایلام این میزان در این بازه زمانی از ۱۱.۸ درصد ۷.۷ درصد رسیده که کاهشی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متوسط نرخ کاهش بیکاری ۴ درصد بوده است، ادامه داد: این عملکرد نشان دهنده آن است که با انجام یکسری اقدامات هدفمند این میزان رو به کاهش است و راه حل اثبات این موضوع نیز سامانه ملی رصد اشتغال است.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: این سامانه ۲۱ هزار کاربر دارد و حاکمیتی است که بطور شفاف آمار در این سامانه قابل راستی‌آزمایی است اگر چه می توانستیم دسترسی به این سامانه تنها در اختیار استانداران باشد اما این دولت شفاف آمار را اعلام می کند.

وی خاطرنشان کرد: برابر همین سامانه استان ایلام سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست اشتغال در سطح کشور شد که نشان می‌دهد استان ایلام در حال حرکت است و حتی از متوسط کشوری ۱۵ درصد بالاتر است.

وی تصریح کرد: این مهم جز با تلاش سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه میسر نمی‌شد، بعنوان نمونه استان ایلام در جذب اعتبارات موفق عمل کرد و علاوه بر این هم‌افزایی خوب سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قابل تقدیر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سفرهای استانی زیادی در طی این مدت داشته ام لذا در هر استانی که استاندار بطور میدانی پای کار بوده بازار کار آن استان حرکت رو به رشدی را از خود نشان داده است و همچنین مدیران استانی که خوب عمل کردند، حضور فعال استاندار ایلام در کارگروه‌های اشتغال و پیگیری و رصد دقیق منجر به چنین دستاوردهایی برای استان می‌شود.


وی اضافه کرد: البته کاهش نرخ بیکاری در استان و رتبه اول اشتغال به منزله پایدار بودن شرایط نیست و به دلیل حجم زیاد عقب‌ماندگی‌ها در ۱۰ سال گذشته و تاکنون باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، اگر چه اتفاقات خوبی در استان در حوزه اشتغال رقم خورد اما باید برای تحقق تعهد اشتغال ایجاد شده در سال جاری نیز تلاش کرد.


🗓 چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌ 
  🆔  @ostandariilam1        

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است