استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری:

عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان و عشایر فرصت مغتنم برای تقویت معیشت این قشر و تامین اقتصاد خانواده‌هاست

عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان و عشایر فرصت مغتنم برای تقویت معیشت این قشر و تامین اقتصاد خانواده‌هاست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری:
❑عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان و عشایر فرصت مغتنم برای تقویت معیشت این قشر و تامین اقتصاد خانواده‌هاست/ ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در مناطق روستایی و عشایری و تکمیل زنجیره ارزش راهبردی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد


📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر عباسی در نشست تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری (روستا‌ آباد) اظهار داشت: عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان و عشایر و  تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری نه تنها فرصت مغتنمی برای تقویت معیشت روستاییان و عشایر و تامین اقتصاد خانواده‌هاست، بلکه یک ظرفیت ویژه برای توسعه سرمایه گذاری‌های فرهنگ‌محور، فروش محصولات، برند‌سازی، ایجاد اشتغال پایدار و معرفی استان در سطوح ملی و بین المللی خواهد بود.

وی افزود: ایجاد و ساماندهی بازارچه‌ها، تنوع تولیدات و محصولات روستایی و عشایر، بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های روستایی و مردمی‌سازی امور می‌تواند چرخه تحول در روستاها را تقویت کرده و منجر به تسهیل سرمایه گذاری و اشتغال مولد شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه در تولید یک محصول باید همه حلقه‌های زنجیره ارزش راهبردی با هم دیده شوند، بیان داشت: اگر همه حلقه‌های تولید یک محصول با هم و در یک چرخه کامل دیده شوند، هزینه‌های تولید کم و سودآوری آن بیشتر شده و باعث رونق اقتصادی و توسعه کسب و کارهای جدید در حول آن محصول خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به شعار سال و تاکید وزیر محترم کشور مبنی بر مهار تورم و رشد تولید مورد نظر مقام معظم رهبری، ابراز داشت: یکی از شاخص‌هایی که می تواند نقش پُررنگی در مهار تورم و رشد تولید داشته باشد ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در مناطق روستایی و عشایری و تکمیل زنجیره ارزش راهبردی آنهاست بطوریکه تمامی روند تولید یک محصول در یک چرخه اقتصادی تکمیل و منجر به نتایج مطلوب می‌گردد.

وی با تاکید بر مردمی‌سازی تولید و بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در ایجاد بازارچه‌های روستا‌محور گفت: تجربه نشان داده که هرجا برای تقویت تولید و توسعه اقتصادی به مردم تکیه کرده‌ایم موفق بوده‌ایم و هر جا تولیدات دولت‌محور بوده با مشکل مواجه شده‌ایم.

دکتر عباسی با اشاره به تاکیدات قبلی به فرمانداران و شهرداران جهت همکاری در چرخه تولید تا مصرف محصولات روستایی و عشایری، خواستار همراهی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با روستاییان و عشایر،  اتحادی‌ها، تعاونی‌ها و فعالین این عرصه شد.

وی اربعین را فرصت خوبی برای ارایه محصولات کشاورزی، صنایع دستی عشایر و روستاییان و ظرفیت‌های تولید بومی استان دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا فرصت بهره‌برداری از این نمایشگاه‌ها به‌صورت دائمی و فصلی و تقویت بازارچه‌های روستایی و عشایری فراهم آید.  

  معاون اقتصادی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره (۱۸) و بهره‌مندی متقاضیان از مزایای آن عنوان داشت: تسهیلات کارفرمایی کم‌بهره تبصره (۱۸) فرصت خوبی برای ارتقا سطح تولید و ایجاد بازارچه ها و ارائه محصولات کشاورزی و...خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از  منابع داخلی بانک‌ها یکی از ضرورت هایی است به منظور توسعه سرمایه گذاری ها و رونق تولید بکار گرفته شده است و بانک‌ها را مکلف نموده که ۵۰ درصد منابع داخلی خود را در استان هزینه کنند، ابراز داشت: اتحادیه‌ها می‌توانند متقاضیان این تسهیلات را ساماندهی کرده و معرفی نمایند تا از این منابع در جهت توسعه اقتصادی و رونق تولید بهره گرفته شود.

دکتر عباسی در پایان با اشاره به مصوبه اجرای سه شهرک مشترک سرمایه‌گذاری در کشور، ادامه داد: ایجاد شهرک های مشترک سرمایه‌گذاری در مناطق مرز‌ی ۳شهرک مصوب شده که یکی از آنها در استان ایلام قرار دارد که ظرفیت خوبی را هم ایجاد می‌ کند که فرصت خوبی در کنار سایر حوزه های سرمایه‌گذاری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تولیدات روستای و عشایری خواهد بود.


🗓 چهارشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  
  🆔  @ostandariilam1              :بله ‌

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است