استانداری ایلام

استاندار ایلام

۸ واحد راکد تولیدی در ۶‌ماهه اول امسال به چرخه تولید بازگشت/ ۱۵ واحد ظرفیت خود را افزایش دادند

۸ واحد راکد تولیدی در ۶‌ماهه اول امسال به چرخه تولید بازگشت/ ۱۵ واحد ظرفیت خود را افزایش دادند

⭕️۲۲ میلیارد تومان برای راه‌اندازی کشتارگاه مرغ دره‌شهر اختصاص یافت....

استاندار ایلام
❑ ۸ واحد راکد تولیدی در ۶‌ماهه اول امسال به چرخه تولید بازگشت/ ۱۵ واحد ظرفیت خود را افزایش دادند/ ۲۳۳ نفر در نهضت احیاء و افزایش واحد‌های تولیدی جدید مشغول به کار شدند/ سهم تسهیلات تبصره ۱۸ استان ایلام ۴۴۴ میلیارد تومان است/ سقف تسهیلات نهضت احیاء واحد‌های تولیدی ۵ میلیارد تومان است/ کارگروه‌های اشتغال، نهضت ملی مسکن و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خارج از ساعت اداری برگزار شوند/ صنعت مرغداری ایلام توسعه می‌یابد


📲| به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه در جلسه گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص احیاء و راه‌اندازی و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال استان در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام گفت: احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال، اولویت جدی در توسعه استان محسوب می‌شود و فعالیت‌های مناسبی در حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال در این حوزه انجام شده است.

وی اظهار کرد: به‌همین منظور، هدف‌گذاری برای احیاء ۳۹ واحد راکد و نیمه فعال و همچنین افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی، طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته که در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۲۳ واحد احیا و یا افزایش ظرفیت صورت گرفته است.

دکتر بهرام‌نیا افزود: از این ۲۳ مورد ۸ واحد تولیدی راکد احیا و ۱۵ واحد تولیدی نیز افزایش ظرفیت داشته‌اند که منجر به اشتغالزایی ۹۷ نفر در احیا واحد‌های تولیدی و ۱۳۶ نفر در حوزه افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی شده که در مجموع ۲۳۳ اشتغال جدید در ۶ ماهه اول امسال محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های تسهیلات نهضت احیاء واحد‌های راکد و نیمه فعال و تسهیلات تبصره (۱۸) برای افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی، عنوان کرد: سهم استان ایلام از محل تسهیلات تبصره (۱۸) رقمی معادل ۴۴۴ میلیارد تومان است که ۲۷۶ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته که پرونده‌های مربوطه به بانک‌های عامل معرفی شده است.

 وی اضافه کرد: سقف تسهیلات پرداختی در نهضت احیای واحد‌های راکد ۵ میلیارد تومان است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با بیان اینکه به دنبال توسعه صنعت مرغداری هستیم، بیان داشت: مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای راه‌اندازی کشتارگاه مرغ دره‌شهر مصوب شد، لذا بانک‌ها همچنان که تسهیلات فعالسازی این واحدها را فراهم می‌کنند، باید بازه زمانی پرداخت تسهیلات را هم کوتاه کنند تا روند بهره‌برداری تسریع یابد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سیاست مدیریت ارشد استان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، تأکید کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی خواهد بود که دارای پیشرفت فیزیکی بالا یا طرح‌های پیشران و یا در راستای تکمیل زنجیره ارزش باشند.

وی در ادامه با انتقاد از خروج محصولات خام از استان گفت: باید با تبدیل محصول به ارز، آن را به ارزش افزوده تبدیل کرد تا از این طریق محصولات به‌صورت خام از استان خارج نشود، تمرکز بر صنایع تبدیلی و دانش‌بنیان از مهمترین نیازهای اساسی استان است که هم در ایجاد اشتغال و هم در ارزش افزوده اثرگذار است.

استاندار ایلام در پایان با تأکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروه‌ها ادامه داد: کارگروه‌ اشتغال، کارگروه نهضت ملی مسکن و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هر هفته و نهایتا یا دو هفته یکبار و در ساعات عصر و خارج از ساعت اداری برگزار خواهند شد تا به امورات مردم هم رسیدگی شود.

🗓 یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است