استانداری ایلام

انقعاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری استانداری ایلام و جهاد دانشگاهی

انقعاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری استانداری ایلام و جهاد دانشگاهی

انقعاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری استانداری ایلام و جهاد دانشگاهی

انقعاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری استانداری ایلام و جهاد دانشگاهی 

❑ تفاهم‌نامه‌ی همکاری علمی، پژوهشی، فناورانه، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی بین استانداری ایلام و جهاد دانشگاهی استان با حضور دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام و دکتر نائینی رییس جهاددانشگاهی کشور امضا شد.

استاندار ایلام: 
❑راه‌اندازی ۲ مرکز درمان ناباروری و سرطان برست در اولویت قرار دارد/ ظرفیت‌های  ملی و متمرکز جهاد دانشگاهی کشور به ایلام هدایت شود  
  

📲|به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، بهرام‌نیا استاندار ایلام شامگاه چهارشنبه ۲۶ مهرماه در دیدار با رییس جهاددانشگاهی، گفت: راه‌اندازی ۲ مرکز درمان ناباروری و سرطان‌برست در اولویت قرار دارد چراکه مردم این استان برای درمان ناباروری و سرطان باید به مرکز کشور مراجعه کنند و متحمل هزینه‌های زیادی شوند.

وی با تاکید بر تسریع و رفع موانع پیش‌رو برای راه‌اندازی ۲ مرکز درمان ناباروری و سرطان برست در استان، افزود: با پیگیری استانداری و خانم دکتر فلاحی راه‌اندازی این دو مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به ضرورت ایجاد این ۲ مرکز، استانداری ایلام نیز حمایت می‌کند که در آینده‌ی نزدیک این مراکز راه‌اندازی شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: تکمیل مرکز اصلاح نژاد و تولید گیاهان دارویی توسط جهاد دانشگاهی برای توسعه و اشتغالزایی در استان بسیار مهم است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان این استان می‌توانیم شاهد موفقیت‌های زیادی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار ایلام خواستار استفاده از ظرفیت ملی و متمرکز جهاد دانشگاهی کشور در استان شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان‌ ایلام در حوزه‌های مختلف، ضرورت دارد که ظرفیت‌های  متمرکز و ملی جهاد دانشگاهی کشور که قابلیت اجرا دارند به این استان هدایت شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های رییس جهاد دانشگاهی استان گفت: عملکرد رییس جهاد دانشگاهی و  مجموعه رضایت‌بخش است.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: استان ایلام غنی و ظرفیت‌های بالقوه و مردم توانمندی دارد که توسط افراد خلاق استان، این ظرفیت‌ها بالفعل می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار گفت: ۷۵ سال است که کشتار مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد و امید است هرچه زودتر ریشه‌ی این غده‌ی سرطانی کنده شود و بتوانیم با حضور رهبر انقلاب در قدس نماز بخوانیم.

دکتر حسن مسلمی نائینی عنوان کرد: استان ایلام محروم نیست بلکه کم‌برخوردار است و پتانسیل‌های مناسبی برای توسعه دارد و جهاد دانشگاهی به عنوان یک شبکه‌ی علمی در عرصه‌های مختلف می‌تواند در توسعه‌ی استان نقش‌آفرین باشد.

وی با تقدیر از زحمات استاندار ایلام برای توسعه‌ی استان و مخصوصاً در ایام اربعین گفت: تلاش‌های جهادی استاندار ایلام مهران را به مرز اول تردد زائران عتبات عالیات تبدیل کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی ازجمله نهادهایی، است که در ابتدای انقلاب با فرمان حکیمانه‌ی امام خمینی(ره) ساخته شد. در ابتدا ما چیزی به نام تولید و ساخت نداشتیم و اکثر مواد مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم و به لطف خدا، جوانانی با شعار «ما می‌توانیم» از ابتدای انقلاب تاکنون کارهای بزرگی در این نهاد انجام داده‌اند. 

مسلمی نائینی افزود: یکی از بحث‌های مورد تاکید رهبر انقلاب مناظره‌های دانشجویی است که خوشبختانه جهاد دانشگاهی توانسته متولی انجام این کار باشد. در این مناظره‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و... به بحث می‌پردازند و در آینده‌ی نزدیک نیز این مناظره‌ها در بین اساتید برگزار می‌شود. 

گفتنی است همکاری در زمینه‌ی انجام پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های فرهنگی و مطالعات علوم انسانی و اجتماعی‌، توسعه‌ی فناوری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر استان با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و فناورانه، همکاری در حوزه‌ی جوانی جمعیت، مشارکت و همکاری در زمینه‌ی احیاء خطوط تولید راکد صنعت، توسعه‌ی فعالیت‌های مرتبط با داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، ارتقاء توانمندسازی نیروی انسانی حوزه‌ی نفت و گاز استان، توسعه‌ی پژوهش و فناوری در حوزه‌ی نفت و گاز استان، راه‌اندازی مرکز درمان پیشرفته‌ی بیماری‌ها در استان ایلام، همکاری و مشارکت در ایجاد و توسعه‌ی مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی(رویان) بخش‌های فرهنگی، علمی و آموزشی و اقتصادی  در استان بخشی از موضوعات تفاهم‌نامه‌ی مشترک استانداری ایلام با جهاد دانشگاهی استان است.

🗓 چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است