استانداری ایلام

استاندار ایلام

۶۲میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان برای ساماندهی گلزار و یادمان های شهدا در استان اختصاص یافت

۶۲میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان برای ساماندهی گلزار و یادمان های شهدا در استان اختصاص یافت

استاندار ایلام:
❑ ۶۲میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان برای ساماندهی گلزار و یادمان های شهدا در استان اختصاص یافت/ رسالت مشاوران ایثارگران وزارتخانه‌ها یک رسالت مقدس و کار آنها از جنس فرهنگ و ایثار و شهادت است/ مشاوران ایثارگران به‌عنوان مدافعان حقوق ایثارگران از جنس خود آنها هستند/ به مدیران دستگاه‌ها تاکید شده که ایثارگران شاغل در ادارات که واجد شرایط هستند ارتقا یابند/ ایلام به عنوان یک استان فرهنگی و پایتخت خادمان سید‌الشهدا (‌ع) نقش‌آفرینی می‌کند/ به‌یقین مردم جبهه مقاومت با بیرون راندن غاصبان به سرزمین خود خواهند رسید

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در بیست و سومین نشست شورای ترویج فرهنگ، ایثار، جهاد و شهادت با اشاره به  فاجعه دردناک شب گذشته بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، گفت: شب گذشته یکی از بیمارستان‌های شهر غزه توسط رژیم جعلی و منحوس اسرائیل بمباران شد که این اقدام خلاف قواعد بین‌المللی و تداعی‌گر دوران چنگیز‌خان مغول بود که نماد شقاوت و بی‌رحمی است.

وی در ادامه افزود: سالهاست شاهد جنایات رژیم منحوس اسرائیل هستیم که به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به صورت بی رحمانه حمله می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: در بمباران و حمله وحشیانه شب گذشته به یک بیمارستان در شهر غزه که منجر به شهادت جمع کثیری از شهروندان فلسطینی شد از قاب تلویزیون و فضای مجازی دیدیم که کودکان و طفل‌های معصوم چطور بی‌رحمانه به شهادت رسیدند و دل همه مردم به درد آمد و همه اندوهگین شدند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره حمله‌های پی در پی رژیم جعلی اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین و کودکان، یادآور شد: در دوران دوران دفاع مقدس نیز  رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با دست خالی به مبارزه حق علیه باطل شتافتند و سختی‌های زیادی را در دوران جنگ تجربه کردند‌ که در نهایت پیروز جنگ، نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: پس از هر سختی آسانی است اگر امروز جبهه مقاومت و حماس و همه آنهایی که برای اعتلای دین و قرآن سینه سپر کردند قطعا پیروزی نهایی در انتظار آنها خواهد بود.

وی اضافه کرد: تنها سلاح ما در جنگ هشت ساله «‌شعار الله اکبر» بود که پس از هشت سال دفاع و سختی‌ها و مشقت‌های زیاد، کشور دربرابر دشمن بعثی که مورد حمایت بسیاری از کشورها بود به پیروزی رسید.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: به‌یقین مردم جبهه مقاومت به سرزمین اصلی خود خواهند رسید و شکست سختی در انتظار غاصبان صهیونیستی است.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود با اشاره کار و فعالیت جهادی مشاوران ایثارگران وزراتخانها، خاطرنشان کرد: رسالت مشاوران ایثارگران وزرا یک رسالت مقدس و کار آنها از جنس فرهنگ و ایثار و شهادت است در واقع کسانی که مدافع حقوق ایثارگران و جانبازان باشند از جنس خود آنها هستند.

وی با قدردانی از اهتمام مشاوران ایثارگران در پیگیری امور خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان، گفت: در واقع مشاوران ایثارگران مواد قانونی و حقوقی ایثارگران را پیگیری و یادآوری می‌کنند که به واسطه این تذکرات و‌ پیگیریها، رسیدگی به امورات و خواسته‌های ایثارگران بهتر شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآور شد: اعتلا، عزت و اقتدار امروز کشور در همه حوزه‌ها مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران است قدر جانبازان و رزمندگان را می‌دانیم و باید حق و حقوق این عزیزان برآورده شود.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: در نخستین نشست با ایثارگران استان به مدیران اعلام کردیم که اولویت نخست مدیران، ارتقای نیروهای ایثارگران واجد شرایط شاغل در ادارات باشد چراکه این نیروها هم پای‌کار مردم و هم پای نظام و انقلاب هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهدا، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:« فضلیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» که در این راستا در دولت سیزدهم در استان ایلام ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزار و یادمان‌های   شهدا اختصاص یافت که از میزان ۴۹ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان تخصیص یافته است که این میزان اعتبار برای حوزه ایثار و شهادت در کشور بی نظیر است و مورد تقدیر سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت.

وی با اشاره اعتبارات هزینه‌ شده در استان، گفت: در کمتر از دوسال تنها برای زیرساخت‌های اربعین استان ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از این  میزان ۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل راههای منتهی به مهران هزینه شده است.

استاندار ایلام  در ادامه با اشاره به نشست اخیر هیئت دولت با حضور رییس‌جمهور، افزود: رییس جمهور در نشست هیئت دولت از همه‌ی دست اندرکاران اربعین قدردانی کرد و معاون اول رییس‌جمهور نیز در این نشست اعلام کرد که در بازدید از پایانه‌ی مرزی مهران همه‌ی زوار از خدمات ارایه شده و زیرساخت‌ها اعلام رضایت داشتند.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به کسب رتبه‌های مهم در استان اشاره و با بیان این‌که ایلام متحول شده و درحال توسعه است، گفت: کسب رتبه‌ی نخست اشتغال، کسب رتبه‌ی عالی استانداری ایلام در ارزیابی‌های عملکرد مجموع مدیران ستادی استانداری توسط وزارت کشور، در رفع موانع تولید و اشتغال و ارتقا ۱۱ پله‌ای، رتبه‌ی ۹ کشوری در رشد اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه ۵ کشور، در حوزه‌ی صادرات غیرنفتی رتبه‌ی اول مرز‌های زمینی کشور، در تولید کالاهای استراتژیک (جزو ۷ استان برتر در تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی)، بهبود ۱۴ پله‌ای نرخ تورم، رتبه اول تسهیل فضای کسب و کار، فعال‌سازی واحدهای راکد(فعال‌سازی ۱۰۶ واحد)، رتبه‌ی نخست ستاد اربعین، رتبه‌‌ی نخست کاهش ضریب جینی«بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای، رتبه‌ی دوم سامان‌دهی امور جوانان، رتبه‌ی دوم کاهش نرخ بیکاری، رتبه‌ی اول پرداخت تسهیلات ازدواج کشور، رتبه‌ی اول نهضت آبرسانی به روستاهای محروم، رتبه‌ی ۴ احیای واحد‌های راکد و رتبه‌ی ۵ پرداخت تسهیلات  تبصره (۱۶) کشور از جمله رتبه‌های برتر استان ایلام است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است