استانداری ایلام

✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی تربیت‌بدنی و ورزش

🔸 استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی تربیت‌بدنی و ورزش پیام تبریک صادر کرد

🔸 استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی تربیت‌بدنی و ورزش پیام تبریک صادر کرد

✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی تربیت‌بدنی و ورزش

🔸 استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی تربیت‌بدنی و ورزش پیام تبریک صادر کرد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نِعْمَتَانِ مَكْفُورَتَانِ اَلْأَمْنُ وَ اَلْعَافِيَةُ.
ارزش دو نعمت از نظر مردم همواره پوشيده است: امنيت و تندرستي. [پیامبر گرامی اسلام (ص)]

نام‌گذاری روز ۲۶ مهرماه به نام تربیت‌بدنی و ورزش می‌تواند فرصت مغتنمی برای پرداختن به یکی از موضوعات مهمی باشد که ارمغان پویایی و سلامتی در جامعه است. پرواضح است که در صورت داشتن یک جامعه‌ی سالم و تندرست می‌توان در دیگر شاخص‌ها انتظار پویایی و تحرک داشت و این مهم در فرهنگ ما ایرانیان با ضرب‌المثل عقل سالم در بدن سالم مورد توجه قرار گرفته است.
 
امروز ورزش حتی پا را از حیطه سلامتی و تندرستی در اجتماع فراتر گذاشته و در امور سیاسی نیز منشأ تحول و دگرگونی است. اگر از نقش رقابت‌های ورزشی و المپیکی در نزدیک کردن و دور هم جمع نمودن ملت‌ها با هر رنگ و نژاد و دین و مذهبی بگذریم، این حوزه‌ی مهم توانسته است با دیپلماسی ورزشی در نقش یک ابزار کلیدی و گره‌گشا در روابط بین ملت‌ها و کشور‌ها نقش‌آفرینی کند.

با این وصف از گذشته تا امروز تربیت‌بدنی و ورزش یکی از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت در کشورها به‌شمار رفته و در کشور ما نیز با پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به این جایگاه مهم شده و یک روز در تقویم ملی را به نام خود اختصاص داده است.

در استان ایلام نیز با وجود استعدادهای درخشان شاهد هنرنمایی ورزشکاران توانمند این دیار در رقابت‌های جهانی و المپیکی هستیم که این مهم نشان از ظرفیت مهم این حوزه در استان است که باید با استعدادیابی به موقع و با برنامه‌ریزی درست آن‌ها را بالفعل ساخت.

اینجانب در پایان ضمن تبریک روز و هفته‌ی تربیت‌بدنی و ورزش به ورزشکاران، مربیان، علاقمندان، متولیان و دست‌اندرکاران امر، برای همه‌ی این عزیزان در امر خطیر پیش رو در دو حوزه‌ی ورزش همگانی و قهرمانی آرزوی سلامتی، موفقیت و سربلندی بیش از پیش دارم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است