استانداری ایلام

استاندار ایلام

در این مدت فریادگر مطالبات ایلام بوده ام

در این مدت فریادگر مطالبات ایلام بوده ام

‍ - خلاصه ای از آنچه که قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه در جمع فعالین سیاسی، اجتماعی و فضای مجازی (نخبگان مهران) گفت؛
- یک اصلاح طلب هستم/ در این مدت فریادگر مطالبات ایلام بوده ام/در دفاع از منافع استان کوتاهی نکرده ام/ به خاطر دفاع از منافع استان علیه ما چه حرف ها که نزدند! شباهت های فرهنگی زیادی بین مردم ایلام و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

-هرجا رفته ام ۸ سال مظلومیت و عدم توسعه نیافتگی ایلام در طول ۸ سال جنگ تحمیلی را فریاد زده ام.

--ایلامی ها تندیس ایثار و مقاومت در کشور هستند؛ ۸ سال زیر بمباران و آتش ایستادند اما مهاجرت نکردند!

-در دفاع از منافع استان کوتاهی نکرده ام و در هر شرایطی مدافع سرسخت حق و حقوق این مردمان بوده ام.

-همواره مطالبه گر نقش ملی ایلام در کشور بوده ام؛ اعتقاد دارم ایلام را نه بر اساس جمعیت کم آن، نه بر اساس وسعت آن، بلکه بر اساس جمعیت ۵ درصدی شهید و جانباز آن، ۷/۷ درصد مرز کشور، ۳ و نیم درصد صادرات کشور، ۱۱ درصد گاز کشور، ۴ درصد نفت کشور، ۲۲۰ هزار بشکه تولید نفت در روز و بر اساس ظرفیت تردد بیش از ۶۵ درصدی زوار اربعین در کشور باید مطرح شود.

-در پتروشیمی ایلام بعد از ده سال حتی یک مدیر بومی وجود نداشت، با پیگیری های انجام شده ظرف ۸ ماه ۶ مدیر بومی در پتروشیمی ایلام منصوب شد.

-سه شنبه ۲۸ خرداد ماه میزبان استانداران زاگرس نشین و وزیر جهادد کشاورزی هستیم.

-ظرف چند روز گذشته بیش از 12 دیدار با مقامات ارشد کشوری داشته ام و در این مدت سفر ریاست جمهوری به استان را قطعی کردیم.

-یک اصلاح طلب هستم، هیچگاه مواضع خود را تغییر نداده ام اما الان استاندار همه مردم و همه گروه ها و جناح ها هستم.

-در جایگاه استاندار، اول یک فرد اجرایی  هستم بعد یک فرد سیاسی

-تاکید من در انتصابات بر جوانان و بانوان بوده است؛ اغلب انتصابات جوان بوده اند/زمانی که به ایلام آمدم تنها سه مدیر کل خانم و یک بخشدار وجود داشت که اکنون به ۹ مدیرکل و 4 بخشدار افزایش یافته است/ملاک انتخاب توانمندی و خوب کار کردن است.

◽در استان سعی کرده ام مدیران را به مطالبه گری در عرصه ملی وا دارم/افق دید بلندی داشته باشند/ استقلال داشته باشند/شهامت دفاع از عملکرد خود را داشته باشتد/ با برنامه، پیگیر و خلاق باشند.

◽ضمن اینکه به اصل تفکیک قوا اعتقاد دارم تعامل در چارچوب قانون در پیشبرد امور لازم می دانم.

◽تعاملم با نمایندگان و نهادها و ارگان های غیر دولتی خوب است.

◽رایزنی های بسیار گسترده ای با مقامات عالی رتبه کشوری برای جذب اعتبارات بیشتر، برگزاری باشکوه اربعین و رفع مشکلات مناطق سیل زده استان داشته ام.

◽در این مدت یک پای ثابت رفت و آمدها برای جذب اعتبارات در سازمان برنامه و بودجه کشور بوده ام تا جایی که الان حتی کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور را می شناسم.

◽در بودجه ۹۷ و ۹۸ موفق عمل کردیم/رسانه ها سری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بزنند و نتایج کار را بیشتر پردازش کنند.

◽برای انتقال سرپرستی نفت و گاز غرب کشور علاوه بر پیگیری ها و رایزنی های حضوری بیش از ۱۰ تا ۱۲ بار نامه نگاری داشته ایم!

◽اما توانسته ایم ۷۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه میادین نفت و گاز در استان ایلام تصوب کنیم که ۴ درصد آن برای توسعه استان هزینه می شود.

◽از این میزان بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در قالب دو پروژه مهم دانا در ایوان و لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفت و گاز در آبدانان و دهلران اختصاص داده شده است/این پروژه ها بطور غیر رسمی شروع بکار کرده است و در مجموع حدود ۱۰۰۰ اشتغالزایی در پی خواهند داشت.

◽با تلاش های صورت گرفته پتروشیمی دهلران در سال 97 شروع شروع بکار کرد/ ان جی ال دهلران در 97 آغاز به کار کرد/ مجوز های پتروشیمی دهلران، دره شهر و مهران قبل از عید امسال گرفته شد.
 
◽پروژه مهم PP  با ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط هلدینگ خلیج فارس شروع شده است.

◽در سفر ریاست جمهوری علاوه بر مرور مصوبات قبلی بیش از 8 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

◽با سفر رئیس جمهور کلنگ زنی فاز اول راه آهن ایلام / در اجرای فاز دو پتروشیمی افتتاح گوگرد زدایی/ افتتاح ۳ کارخانه مهم فولاد گستر اتنا، کوشاب غرب در چرداول و استیل کرد دره شهر/ افتتاح بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه راه و شهرسازی از جمله ۱۴۰ کیلومتر زیرساخت جاده ای / ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ... به بهره برداری می رسد.

☑️ گفتنی است که در این نشست ۳ ساعته بیش از ۱۳ نفر از حاضرین نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است