استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای تامین مسکن استان:

❑۱۴ هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن در ایلام صادر شده است/

❑۱۴ هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن در ایلام صادر شده است/

استاندار ایلام در نشست شورای تامین مسکن استان: 
❑۱۴ هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن در ایلام صادر شده است/ فرآیند انتقال سند زمین‌ مورد‌نیاز برای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های بدره و هلیلان فردا و در چرداول تا هفته آینده انجام می‌شود/ طایفه کاید‌خورده دهلران تا یک هفته مهلت دارند برای صدور سند اقدام کنند/ بانک‌ها مکلف به اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام مالی به بخش‌مسکن هستند/ طرح نهضت ملی  مسکن در این استان ۵۶ درصد پیشرفت دارد/ اجرای لاین دوم بلوار پژوهش شهر ایلام به‌عنوان مطالبه مهم مردم باید در دستور کار قرار گیرد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۲ مهرماه در نشست شورای تامین مسکن استان با بیان‌اینکه ۱۴ هزار پروانه ساختمانی برای طرح نهضت ملی مسکن در استان صادر شده است، گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۹۱۱ پروانه ساختمانی مربوط به واحد‌های روستایی است.

وی در ادامه افزود: فرآیند انتقال سند زمین‌ مورد‌نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های بدره و هلیلان فردا و در چرداول هم حداکثر تا پایان هفته آینده انجام می‌شود که در این صورت عملیات ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان‌ها نیز آغاز می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به واگذاری ۱۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده دهلران، بیان داشت: پس از سال‌ها، مشکل واگذاری ۱۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده دهلران به سرانجام رسید و ساکنین این منطقه می‌توانند با استفاده از تسهیلات «طرح نهضت ملی مسکن» برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود‌مالکی بهره‌مند شوند لذا لازم است طایفه کاید‌خورده دهلران حداکثر ظرف یک هفته به اداره کل راه و شهرسازی شهرستان دهلران مراجعه و پس از طی مراحل قانونی و انجام تعهد محضری  برای صدور سند اقدام کنند.

وی با تاکید بر همراهی همه بانک‌ها در بحث عمل به تعهدات در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، گفت: بانک‌ها مکلف هستند ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام مالی را به بخش مسکن اختصاص دهند که در این راستا هیچ توجیهی از بانک‌ها قابل پذیرش نیست.

استاندار ایلام با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به ویژه در بحث نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد است که ۸ هزار از این واحدها سهمیه مسکن روستایی است که تاکنون از ۸ هزار واحد سهمیه مسکن روستایی، عملیات ۶ هزار و ۹۱۱ واحد آغاز و بیش از ۴ هزار واحد آن تکمیل شده که این عملکرد رضایت‌بخش است.

وی ادامه داد: برای تسریع در ساخت و ساز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های دهلران و مهران باید از طریق کارگزار اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان‌اینکه برای تحقق ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در ایلام، تلاش  همه مدیران دستگاه‌های مرتبط به مسکن ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم است که علاوه بر یک تکلیف قانونی، این طرح مصوبه مجلس است که باید همه دستگاه‌های مرتبط با مسکن با جدیت پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: عملکرد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها مطلوب، اما در حوزه شهری رضایت‌بخش نیست که باید عملیات طرح‌ها توسط کارگزاران به شتاب بیشتری دنبال شود و شهرداری نیز در صدور پروانه‌های ساختمانی اهتمام بیشتری داشته باشد که در این صورت شاهد تحقق هدف‌گذاری در زمان تعیین شده هستیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه کوتاهی و کم‌کاری از سمت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات پذیرفته نیست، گفت: طرح  نهضت ملی مسکن در استان ایلام چ ۵۶ درصد پیشرفت دارد.

دکتر بهرا‌م‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بلوار پژوهش ضمن تاکید با اجرای این پروژه، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، فرماندار ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار ایلام با جدیت برای اجرای لاین دوم بلوار پژوهش به‌عنوان یکی از مطالبات مهم مردم و حقوق شهروندی اقدام کنند.

🗓 شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است