استانداری ایلام

استاندار ایلام

موافقت ریاست محترم جمهور با تشکیل معاونت یا مدیرکل زیارتی استانداری در جهت تسهیل امورات اربعین کارساز است

موافقت ریاست محترم جمهور با تشکیل معاونت یا مدیرکل زیارتی استانداری در جهت تسهیل امورات اربعین کارساز است

جزئیات جدید از طرح احداث شهرک اربعین.....

استاندار ایلام: 
❑‌موافقت ریاست محترم جمهور با تشکیل معاونت یا مدیرکل زیارتی استانداری در جهت تسهیل امورات اربعین کارساز است/ محدوده طرح احداث شهرک اربعین، مهران است/ مستحدثات و زیرساخت‌های ویژه اربعین در شهرک اربعین جانمایی و لحاظ شده است 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: بررسی و شناسایی به‌روز نقاط ضعف و قوت استان در ارائه سند چشم‌انداز توسعه استان تاثیرگذار است.

وی، وجود مرز مشترک با کشور عراق، گردشگری و اربعین را سه نقطه قوت استان ایلام عنوان و اظهار کرد: ۱۲ تکلیف به استانداران سراسر کشور توسط معاون اول رئیس‌جمهور محول شده که یکی از آنها رشد و افزایش صادرات غیرنفتی و تمرکز بر مبنای دانش‌بنیان است.


دکتر بهرام‌نیا افزود: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان اربعین است که حتی می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی شود، امسال با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و تولیدات محلی و سوغات، گام‌هایی در این راستا برداشته شد. 

نماینده عالی دولت در استان به دیدار اخیر خود با ریاست محترم جمهور و با حضور وزیر کشور اشاره و اظهار کرد: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان و آمار مترددین زائرین در سال گذشته روزانه و میانگین تردد ۱۰ هزار نفر روزانه از مرز مهران، ریاست محترم جمهور ضمن موافقت با پیشنهاد معاونت و یا مدیرکل زیارت  در استانداری ایلام دستور تشکیل آن را صادر کردند.


استاندار ایلام ادامه داد:امسال علیرغم توصیه‌های مکرر برای استفاده مردم استان از فرصت اقتصادی اربعین، اما به خوبی از این فرصت استفاده نشد و نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات اجرایی شدن طرح شهرک ویژه اربعین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در وزارت کشور و معاونت عمرانی وزارت کشور و استان، ، ایجاد این شهرک در شورای عالی معماری شهرسازی مصوب شد.


دکتر بهرام‌نیا محدوده این شهرک را در مهران عنوان و اضافه کرد: این شهرک دارای طرح جامع تفصیلی است که طرح جامع آن با کمک مدیران استان تدوین می‌شود، در این شهرک محل احداث هتل و سایر امکانات و زیرساخت‌های لازم جانمایی شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه هفته آینده نیز اولین جلسه طرح جامع شهرک اربعین برگزار می‌شود، ادامه داد: با برگزاری جلسات مرتبط تلاش می‌شود تا با احصا و پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای احداث این شهرک و ارائه به وزارت کشور، در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود، نیازمند جلسات فشرده و کار شبانه روزی هستیم تا در بودجه سال آینده اعتبار این طرح تأمین و ردیف ویژه‌ای برای آن لحاظ شود. اجرایی شدن این طرح در استان ایلام کار بزرگی است.

نماینده عالی دولت در استان، گردشگری را از دیگر مزیت‌ها و نقاط قوت استان بیان کرد و گفت: ظرفیت گردشگری طبیعی و مذهبی و از جمله راهیان نور از دیگر مزیت‌ها است، در همین رابطه یکی از نیازمندی‌های اساسی سرمایه‌گذاری برای احداث هتل است و زیرساخت‌های لازم از جمله زمین و مشوق‌های اساسی از جمله تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساخت برای فعالان این حوزه فراهم است.

براساس این گزارش، کلیات سند توسعه استان در این جلسه تصویب شد، مشروط بر اینکه اصلاحیه‌های مرتبط توسط مدیران تا دو هفته آینده در جهت اصلاح و در این سند اعمال شود.

🗓 چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  
  🆔  @ostandariilam1             

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است