استانداری ایلام

۱۲ طرح آبخیزداری ایلام در حال اجرا است

۱۲ طرح آبخیزداری ایلام در حال اجرا است

۱۲ طرح آبخیزداری ایلام در حال اجرا است

کانال خبری مدیریت بحران ایلام:
                             

۱۲ طرح آبخیزداری ایلام در حال اجرا است

 " مجید بگلریان " مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام عصر روز چهارشنبه در جریان بهره برداری از طرح های آبخیزداری اظهار کرد : اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهمترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی است.

" مجید بگلریان" گفت: این طرح ها، علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، نقش موثری در هدر رفت آب‌های روان، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی از جمله پیش بینی افزایش بارندگی در سال جاری، افزود: اجرای طرح های آبخیزداری یکی از بهترین فرصت‌ها و مهم ترین برنامه ها، برای جبران کم آبی و عبور از بحران خشکسالی است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام  نیز گفت: ۱۲ طرح آبخیزداری همزمان با آغاز فصل پاییز در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است..

وی افزود: سهم استان ایلام از اعتبارات ملی و استانی طرح های آبخیزداری سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال است.

پیرزادیان با بیان اینکه تاکنون کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح ۶۸ حوزه شامل ۶۳۰ هزار هکتار( نزدیک به ۳۴ درصد از مساحت کل استان) انجام شده است، افزود: این مطالعات منجر به اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در سطح استان قابل توجه بوده و تاثیر چشم گیری در کنترل رواناب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مخاطرات سیل خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با احداث طرح آبخیزداری" سنگی ملاتی" در حوزه روستای "جوب سرخ" از توابع شهرستان چرداول که با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اجرا شده است، از وارد آمدن خسارت مستقیم سیل بر اراضی آبی کشاورزی و روستاهای پایین دست جلوگیری و تاثیر بسزایی در تغذیه سفره های زیر زمینی این مناطق خواهد داشت.

پیرزادیان گفت: پیش بینی می شود در یک دوره سه ساله در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان طرح‌های آبخیزداری با اعتبار ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شود.


"علی محمدی" فرماندار شهرستان چرداول نیز با قدردانی از توجه ویژه مدیریت بحران استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در بحث احداث پروژه های آبخوانداری و آبخیزداری در شهرستان چرداول با توجه به توپوگرافی منطقه، خواستار توسعه این طرح در مناطق پرخطر در شهرستان چرداول شد.

 همچنین نشست مدیریت جامع حوزه های آبخیزداری در شهرستان چرداول با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار چرداول و مدیران دستگاه های عضو ستاد بحران این شهرستان تشکیل شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است