استانداری ایلام

در پی ماموریت استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

در پی ماموریت استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای پاکسازی مسیل‌ها، محل عبور آب‌های روان و معابر سطح شهر ظرف ۱۰ روز؛

در پی ماموریت استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای پاکسازی مسیل‌ها، محل عبور آب‌های روان و معابر سطح شهر ظرف ۱۰ روز؛

در پی ماموریت استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای پاکسازی مسیل‌ها، محل عبور آب‌های روان و معابر سطح شهر ظرف ۱۰ روز؛
❑‌کارگروه لایروبی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست مهندس سعید هژبری تشکیل و نسبت به تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدام کرد. 

📲| به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام روز یکشنبه ۹ مهرماه در این نشست گفت: با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل آسا در استان، لایروبی مسیل‌های سطح شهر و پاکسازی مسیرهای محل عبور سیلاب از نخاله‌های ساختمانی باید به‌صورت دقیق انجام شود.

وی، لایروبی و بررسی وضعیت آبراهه‌ها و دفع آ‌های سطحی را ضروری دانست و تاکید کرد: کمربند‌های شرقی و شمالی، پیچ‌های میدان ارغوان به سمت تونل آزادی، بلوار نماز، خیابان بعثت، بلوار دانشجو، شهرک هجرت، انتهای بلوار کارگر، پیچ آشوری، خیابان معراج، میدان گلها و میدان امام حسن(ع) از مناطقی هستند که در زمان بروز سیل موجب ایجاد مشکل هستند. 

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه برخی از جداول سطح شهر نیازمند بهسازی، برخی از بلوارها نیازمند اصلاح هندسی و سایر نقاط نیز نیازمند پاکسازی و لایروبی هستند، تصریح کرد: تمام سیل‌بندهای سطح شهر باید رصد، آسیب‌شناسی و در صورت نیاز مسیر دسترسی به آنها تعبیه شود همچنین نقاط بحرانی این مسیل ها شناسایی و در فرصت باقیمانده ترمیم شوند.

وی، شرکت آب منطقه ای را متولی حریم و بستر رودخانه‌ها معرفی و اظهار کرد: اجرای عملیات آبخیزداری با اقداماتی نظیر گابیون‌بندی، خشکه‌چینی و سازه‌های سنگی و ملاتی برعهده اداره منابع طبیعی است که در طول سال انجام می‌گیرد اما اکنون باید مورد بازدید قرار بگیرند تا اگر نیازمند تعمیر هستند، اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود.

معاون استاندار ایلام، خواستار صیانت از عملکردها شد و تصریح کرد: یک تیم متشکل از شهرداری، راهداری، آب منطقه‌ای ، منابع طبیعی و محیط زیست باید صیانت از محدوده هایی که پاکسازی می شوند را برعهده بگیرد تا مجدد به نخاله‌های ساختمانی آلوده نشوند.

وی، رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها را تعدی به حقوق شهروندان دانست و گفت: بر اساس قانون با کسانی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در حاشیه خیابان‌ها، جاده و احیانا مسیل‌ها  کنند برخورد جدی خواهد شد.

معاون استاندار ایلام، خواستار فرهنگسازی دستگاه‌های ذی ربط برای رفع این مشکل شد و خاطرنشان کرد: به منظور نظارت و حراست از اماکن پاکسازی شده می‌توان از سیستم پایش تصویری بسیار خوبی که در ورودی و خروجی شهروجود دارد استفاده و افراد متخلف را شناسایی کرد.

🗓 یکشنبه  ۹ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  
  🆔  @ostandariilam1              :بله ‌‌

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است