استانداری ایلام

استاندار ایلام

❑‌حفظ جان مردم اولویت اول است/ هرگونه کوتاهی ترک فعل محسوب می‌شود/ دستگاه‌های خدمات‌رسان برای بارش‌های پاییزی آمادگی داشته باشند

❑‌حفظ جان مردم اولویت اول است/ هرگونه کوتاهی ترک فعل محسوب می‌شود/ دستگاه‌های خدمات‌رسان برای بارش‌های پاییزی آمادگی داشته باشند

آغاز نهضت ۱۰ روزه پاکسازی مسیل‌ها و معابر در ایلام...

دکتر بهرام‌نیا: 
❑‌حفظ جان مردم اولویت اول است/ هرگونه کوتاهی ترک فعل محسوب می‌شود/ دستگاه‌های خدمات‌رسان برای بارش‌های پاییزی آمادگی داشته باشند


📲|به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز شنبه ۸ مهر ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام با اشاره به اینکه ۳۳ حادثه غیرمترقبه،  گفت: آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌های فصل پاییز از ضروریات است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و پیش‌رو با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی، پاکسازی مسیل‌ها است و مسیرهای محل عبور سیلاب باید بصورت فوری پاکسازی شود.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به سیل‌های اخیر و خسارت‌های وارده ناشی از آن افزود: هر گونه سهل‌انگاری در این خصوص منجر به فاجعه خواهد شد و خسارات مالی و جانی را در پی دارد لذا هر گونه کوتاهی در این رابطه، ترک فعل محسوب می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند.

وی به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام مأموریت داد با تشکیل کارگروه ویژه‌ نسبت به تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها اقدام و هر چه سریع‌تر عملیات لایروبی مسیل‌ها آغاز شود.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی هیچ اولویتی مهم‌تر از اتخاذ تدابیر و اجرایی کردن آنها برای مهار سیل نیست، ادامه داد: حفظ جان مردم اولویت است لذا دستگاه‌های اجرایی با ۵۰ درصد ظرفیت امورات خود را پیگیری و مابقی ظرفیت خود در حوزه ماشین آلات را در اختیار ستاد بحران قرار دهند.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با انتقاد از عدم نظارت بر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهر نیز گفت: بر اساس قانون با کسانی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در حاشیه خیابان‌ها، جاده و احیانا مسیل‌ها تخلیه کنند برخورد جدی خواهد شد، این اقدام توهین به حقوق شهروندی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: شهرداری باید به گونه‌ای مدیریت کند که هیچ پسماندی در حاشیه شهرها نداشته باشیم، لذا شهر باید آراسته و تمیز باشد، شهرداری‌ها باید پای کار بیایند. 

وی همچنین از تمامی فرمانداران شهرستان‌های استان خواست تا با تشکیل جلسات مشابه ضمن پیگیری مصوبات نتایج حاصل از جلسات را نیز به ستاد بحران ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای مهار سیل نیز تاکید کرد: ظرف ۱۰ روز و در قالب نهضت پاکسازی و بصورت جهادی، عملیات پاکسازی مسیل‌ها، محل عبور آب‌های روان و معابر انجام شود.


🗓 شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است