استانداری ایلام

استاندار ایلام در همایش فرمانداران استان عنوان کرد:

تقدیر رئیس‌جمهور از دست‌اندرکاران اربعین استان

تقدیر رئیس‌جمهور از دست‌اندرکاران اربعین استان

استاندار ایلام در همایش فرمانداران استان عنوان کرد:
❑‌ تقدیر رئیس‌جمهور از دست‌اندرکاران اربعین استان/ مدیریت و گفتمان اربعین از جنس دفاع مقدس بود/ به برکت اربعین، زیرساخت‌های استان ایلام متحول شده است/ از مجموع ۶‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین طی دو سال، ۵ هزار میلیارد تومان، برای تکمیل زیرساخت راههای منتهی به مهران هزینه شد/ برگزاری باشکوه مراسم اربعین و تردد بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی مهران یک سند افتخار برای ایلامیان بود/ نقش رسانه‌ها در معرفی ایلام به‌عنوان پدیده‌ی نوظهور گردشگری تعیین‌کننده بود 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست با فرمانداران استان، گفت: جنس خدمت و مدیریت در اربعین سال‌جاری از گفتمان دوران دفاع مقدس بود و با لطف خداوند متعال و عنایت امام حسین(ع) اربعین سال ۱۴۰۲ بسیار باشکوه برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به نشست اخیر هیئت دولت با حضور رییس‌جمهور، افزود: رییس جمهور در نشست هیئت دولت از همه‌ی دست اندرکاران اربعین قدردانی کرد و معاون اول رییس‌جمهور نیز در این نشست اعلام کرد که در بازدید از پایانه‌ی مرزی مهران همه‌ی زوار از خدمات ارایه شده و زیرساخت‌ها اعلام رضایت داشتند.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: پس از طرح مشکلات و نیازمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف در نشست هیئت دولت، رییس‌جمهور به معاون‌اول خود ماموریت داد که در اسرع‌وقت نشستی با حضور وزرا و  استاندار ایلام برگزار و مشکلات و نیازمندی‌های استان بررسی و این کمبود‌ها برطرف شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با قدردانی از همه‌ی اعضای ستاد مرکزی اربعین‌حسینی کشور و ستاد اربعین و مردم مهمان‌نواز استان، خاطرنشان کرد: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایام اربعین از مرز مهران تردد کردند و اربعین بسیار باشکوه برگزار شد.

استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات هزینه شده در حوزه‌ی اربعین، اعلام کرد:  از مجموع ۶‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برای زیرساخت‌های اربعین طی دو سال، ۵ هزار میلیارد تومان برای راه‌های منتهی به مهران هزینه شد و این از برکات اربعین است.

وی با ذکر این نکته که مدیریت و گفتمان اربعین از جنس دفاع مقدس بود، گفت: در اربعین همه‌ی مدیران با عشق به خدمتگذاری زوار عتبات عالیات پای کار آمدند و شاهد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان برای برگزاری این کنگره‌ی بزرگ جهانی بودیم.

استاندار ایلام در ادامه  سخنان خود به کسب رتبه‌های مهم در استان اشاره و با بیان این‌که ایلام متحول شده و درحال توسعه است، گفت: کسب رتبه‌ی نخست اشتغال، کسب رتبه‌ی عالی استانداری ایلام در ارزیابی‌های عملکرد مجموع مدیران ستادی استانداری توسط وزارت کشور، در رفع موانع تولید و اشتغال و ارتقا ۱۱ پله‌ای، رتبه‌ی ۹ کشوری در رشد اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه ۵ کشور، در حوزه‌ی صادرات غیرنفتی رتبه‌ی اول مرز‌های زمینی کشور، در تولید کالاهای استراتژیک (جزو ۷ استان برتر در تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی)، بهبود ۱۳ پله‌ای نرخ تورم، رتبه اول تسهیل فضای کسب و کار، فعال‌سازی واحدهای راکد(فعال‌سازی ۱۰۶ واحد)، رتبه‌ی نخست ستاد اربعین، رتبه‌‌ی نخست کاهش ضریب جینی«بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای، رتبه‌ی دوم سامان‌دهی امور جوانان، رتبه‌ی دوم کاهش نرخ بیکاری، رتبه‌ی اول پرداخت تسهیلات ازدواج کشور، رتبه‌ی اول نهضت آبرسانی به روستاهای محروم، رتبه‌ی ۴ احیای واحد‌های راکد و رتبه‌ی ۵ پرداخت تسهیلات  تبصره (۱۶) کشور از جمله رتبه‌های برتر استان ایلام است.

وی همچنین با اشاره به این‌که استان ایلام پدیده‌ی نوظهور گردشگری در کشور است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و صدا و سیمای استان در معرفی ایلام به‌عنوان پدیده‌ی نوظهور گردشگری بسیار موثر بودند که در این راستا از همه‌ی اصحاب رسانه‌ی استان و صدا و سیمای مرکز استان قدردانی می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از همه‌ی دست‌اندارکاران اربعین، گفت: از نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی ایلام، ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر استان، همه‌ی فرمانداران، اعضای شورای تامین، مجموعه‌ی سپاه پاسداران استان، شهرداران، همه‌ی بنیاد‌ها و نهادهای انقلابی، موکب‌داران و مردم عزیز و ولایت‌مدار استان، صدا و سیما و رسانه‌های استان قدردانی می‌کنم.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود در نشست با فرمانداران به بحث انتخابات اشاره و بر برگزاری انتخاباتی سالم، با نشاط عمومی و حضور حداکثری مردم تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران استانی و شهرستانی به عنوان عوامل اجرایی، بدون جهت‌گیری، در کنار هیئت‌های نظارت با  همکاری همه‌جانبه و رعایت اصل قانون زمینه برگزاری انتخابات پرشور،  سالم و باشکوه را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان کرد: استان ایلام همواره یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه مشارکت در انتخابات بوده است و امسال هم. انتظار است همه مدیران و فرمانداران با نصب العین قرار دادن قانون، برای تحقق این مهم بکوشند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه فرمانداران نسبت به بی‌طرفی در انتخابات اهتمام ورزند، ادامه داد: فرمانداران و مدیران مرتبط با همین نگاه بی‌طرفی برای برگزاری انتخابات پرشور همه تلاش خود را بکار گیرند‌.

استاندار ایلام ادامه داد: با برگزاری نشست‌های منظم و با همفکری و هم‌افزایی تمامی دست‌اندرکاران ستاد انتخابات، هیات‌های نظارت و بازرسی زمینه انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم در استان فراهم خواهد شد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است