استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان:

مرزهای ایلام با وجود دارا بودن طولانی‌ترین مرز مشترک با عراق، از مرزهای امن کشور است

مرزهای ایلام با وجود دارا بودن طولانی‌ترین مرز مشترک با عراق، از مرزهای امن کشور است

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان:
❑‌مرزهای ایلام با وجود دارا بودن طولانی‌ترین مرز مشترک با عراق، از مرزهای امن کشور است/ توسعه زیرساخت‌ها رضایتمندی زائران را در پی داشته است/ تشکیل قرارگاه مشترک اربعین میان استان‌های ایلام و واسط عراق باعث برداشتن بسیاری از مشکلات شد

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه ایلام:

🔹مرزهای استان ایلام با وجود دارا بودن طولانی‌ترین مرز مشترک با عراق، از مرزهای امن کشور است.

🔹میزبانی مردم استان ایلام از زائران زبانزد است و زائران نیز قدردان این میزبانی بوده و هستند. منازل مردم هر کدام پذیرای زوار است و حتی روستاهایی که در مسیر زوار قرار دارند نیز به محلی برای خدمت رسانی تبدیل شده‌اند.

🔹امروز توسعه زیرساخت‌ها منجر به رضایتمندی زائران شده و بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته برطرف شده است، اگر مدیریت عالی در این راستا نبود، شاهد این سطح از رضایتمندی نبودیم.

🔹در دولت سیزدهم دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه به طور جد در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا نیز تقویت این حوزه در استان ایلام، وارد فاز جدیدی شد و جلسات فشرده و منظم و دیدارهای دو طرفه هم در استان ایلام و هم در استان‌های همجوار با استان ایلام در کشور عراق برگزار شد.

🔹یکی از مهمترین موضوعاتی که در این جلسات به طور ویژه پیگیری شد، هماهنگی در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر کردن اربعین بود. 

🔹در این رابطه بصورت میدانی جلسات فشرده دیپلماسی حتی در سطح وزرای دو کشور هم در پایانه زرباطیه و هم مرز مهران بودیم که نتیجه این سطح از تعاملات منجر به حل بسیاری از مشکلات شد و امروز شاهد تسهیل در تردد زائران هستیم.

🔹ارتباط نزدیک دو استاندار ایلام و واسط هم باعث شد تا بصورت روزانه پیگیری‌های لازم انجام بگیرد، این سطح از تعاملات به گونه‌ای نزدیک بود که استاندار ایلام برای انتقال زوار از پایانه زرباطیه به شهرهای نجف و کربلا، با یک تماس تلفنی وارد پایانه زرباطیه شده و همانجا نیز بصورت میدانی مشکلات مربوطه به واسطه این حضور حل می‌شد، این نوع تعامل بین دو استاندار ایلام و واسط بی سابقه بوده است. تشکیل قرارگاه مشترک نیز باعث برداشتن بسیاری از مشکلات شد.

🔹تلاش‌های صدا و سیما و رسانه‌ها در این ایام قابل تقدیر است، قرارگاه رسانه‌ای اربعین به خوبی تحت نظر اداره کل ارشاد اسلامی استان سازماندهی شد و خبرنگاران بصورت حرفه‌ای جلوه های زیبای اربعین را لحظه به لحظه منعکس کردند که بازتاب خوبی هم در سطح استانی و هم در سطح ملی داشت.

#حیاتنا‌_الحسین
#ایلام_پایتخت_خادمین_سیدالشهداء
#مهران_دروازه_آسمان
#سفر_ایمن_ارزان_راحت

🗓  دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است