استانداری ایلام

استاندار ایلام

جوانان و تشکل های دانشجویی نقش سازنده خود را در مطالبه گری ایفا نمایند

جوانان و تشکل های دانشجویی نقش سازنده خود را در مطالبه گری ایفا نمایند

استاندار ایلام در دیدار با انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت :دانشجو در کنار نقد سازنده بایست واقع نگر باشد و خدمات دولت و نظام را نیز رصد و بعنوان طیف آگاه در جامعه تبیین نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندار ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت :امروز خدمات بسیار خوبی در استان انجام شده و در حال انجام است.

 وی گفت : در حوزه پتروشیمی تحول بسیار عظیمی در راه است؛ شروع بکار پتروشیمی و ان جی ال دهلران، راه اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام در آینده ای نزدیک، آماده شدن مقدمات پتروشیمی دره شهر و مهران، شروع بکار پروژه pp و ... بسیاری دیگری از طرح ها و پروژه های صنایع پائین دستی از آن نمونه است.

استاندار ایلام گفت :  در حوزه نفت و گاز استان اتفاقات مهمی در دست اجرا است؛ تحت اقدام قرار گرفتن فاز دو پالایشگاه گاز ایلام، اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی استان، اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای موسسه ژئوفیزیک لرزه نگاری دانا در مناطق شمالی استان، اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای موسسه لرزه نگاری اکتشاف نفت در مناطق جنوبی استان، توسعه میادین نفتی آذر سروک و ... پروژه های دیگر از آن نمونه است.

سلیمانی دشتکی افزود :  اتفاقات ماندگار و بی نطیری در حوزه زیرساخت جاده ای و ریلی استان در حال رخ دادن است؛ استارت فاز اول راه آهن اسلام آباد به ایلام طی سال جاری، تصویب آزادراه کرمانشاه حمیل به ایلام در دولت، شروع عملیات اجرایی آزاد راه پل زال به دهلران ( آزاد راه تهران - نجف) و ... دایر شدن کارگاه جاده سازی در اقصی نقاط استان که در نهایت منتج به بیش از ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان می شود.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه آب و خاک استان اتفاق افتاده و در دست اقدام است گفت ؛ امسال زمین های آبی استان از ۷۵ هزار هکتار به ۱۵۰ هزار هکتار می رسد و این یک تحول بزرگ در حوزه کشاورزی است. هزینه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای مهار آبهای سطحی، تداوم اجرای طرح های بزرگ سامانه گرمسیری و احیا و طرهای جهاد کشاورزی، اصلاح و ایجاد بیش از ۱۰۸ هزار هکتار سیستم آبیاری در استان، رکورد جنگل کاری در کشور، افتتاح سدهای  گلال و کنجان چم درسال جاری و در دست اقدام بودن چند سد بزرگ دیگر از آن نمونه است.

وی گفت :  تمرکز بر ظرفیت های مرز از جمله تصویب ایجاد بازارچه های چیلات و چنگوله در دولت و در دست اقدام بودن هلاله شمالی، آماده نمودن زیرساخت های بازارچه های چیلات و چنگوله، در دست اقدام بودن منطقه آزاد تجاری مهران، توسعه زیرساخت های مناطق مرزی استان، توسعه صادرات از مرز مهران، افزایش ظرفیت تردد زوار از ۵۰ درصد به ۶۵ درصد و ... همه و همه افقی روشن پیش روی استان ترسیم می کند.

استاندار ایلام در ادامه افزود : در حوزه اشتغالزایی علاوه بر اینکه وضعیت بیکاری استان کاهش یافته است در اعطای تسهیلات اشتغالزایی جزو ۵ استان پیشتاز کشور بوده ایم و با افتتاح و کلنگ زنی طرح ها و پروژه های کلان استان با حضور رئیس جمهور به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان قطعا تحول خوبی در توسعه و اشتغالزایی استان روی خواهد داد.

سلیمانی دشتکی در پایان ادامه داد :  با مجموعه تلاش های انجام شده و در دست اجرا ایلام ظرف دو سه سال آینده پیشران توسعه کشور خواهد شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است