استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

توسعه‌ی پایدار، تنها با مشارکت عموم مردم در امور پیش رو محقق می‌شود.

توسعه‌ی پایدار، تنها با مشارکت عموم مردم در امور پیش رو محقق می‌شود.

✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی 

استاندار ایلام:
✔️ توسعه‌ی پایدار، تنها با مشارکت عموم مردم در امور پیش رو محقق می‌شود.

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
وَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الْبرِّ وَ التَّقْوَی وَ لاَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ
[ سوره مبارکه المائدة آیه ۲ ] 

نام‌گذاری ۲۲ مرداد‌ماه به عنوان«روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» فرصتی مغتنم برای تجلیل از زحمات و تلاش‌های اثربخش نیکوکاران و فعالان نیک‌اندیش این عرصه‌ی مهم است.

پرواضح است که حضور و اثرگذاری مردم در کلیه‌ی حوزه‌ها، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌ی پایدار و متوازن محسوب می‌شود و در این میان استفاده از ظرفیت‌های مهم مردمی و تقویت انسجام و هم‌افزایی اجتماعی از ثمرات بسیار ارزشمند نقش‌آفرینی تشکل‌های اجتماعی است.

در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد که از میان توده‌های مختلف مردم تشکیل شده‌اند، ضمن برقراری ارتباط گسترده و عمیق با لایه‌های مختلف جامعه و شناخت نیازهای واقعی آنان، سعی دارند در رفع مشکلات، آسیب‌ها و کاستی‌ها در حد توان قدم بردارند.

دولت کار و کرامت نیز با مشی مردم‌داری و با اعتقاد به مشارکت مردم در تمام امور، سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان حلقه‌ی واسطه‌ی دولت و مردم می‌داند که از یک سو مسئولین را در مسیر سیاست‌گذاری دقیق و هدفمند یاری داده و از سوی دیگر با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، نقش‌آفرینی فعال مردم را در اداره‌ی امور کشور به تصویر می‌کشد.

فرارسیدن این روز مهم را به همه‌ی عزیزانی که در قالب موسسات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در استان ایلام به ایفای نقش و انجام وظایف اجتماعی مشغولند، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای همگان سلامتی، عزت و توفیق روزافزون مسئلت دارم.
 
حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

🗓️ | شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است