استانداری ایلام

وزیر راه و شهرسازی:

عتبار مورد نیاز برای توسعه راه‌های استان تخصیص می‌یابد/ تدبیر استاندار ایلام در راستای افزایش وسعت پارکینگ اربعین به میزان ۲۵ هکتار راهگشا است/ خدمات شایان تری در چند سال آینده برای ایلام متصور است

عتبار مورد نیاز برای توسعه راه‌های استان تخصیص می‌یابد/ تدبیر استاندار ایلام در راستای افزایش وسعت پارکینگ اربعین به میزان ۲۵ هکتار راهگشا است/ خدمات شایان تری در چند سال آینده برای ایلام متصور است

وزیر راه و شهرسازی:
❑‌اعتبار مورد نیاز برای توسعه راه‌های استان تخصیص می‌یابد/ تدبیر استاندار ایلام در راستای افزایش وسعت پارکینگ اربعین به میزان ۲۵ هکتار راهگشا است/ خدمات شایان تری در چند سال آینده برای ایلام متصور است/ نصب مه‌پاش، ساماندهی بلیط فروشی و نصب سایبان از جمله اقدامات قابل تقدیر است/ تلاش می‌شود منابع مالی مورد نیاز برای اتصال ایلام به شبکه ریلی تأمین شود

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه در نشست بررسی امکانات و تسهیلات ویژه اربعین، گفت: امروز توفیقی حاصل شد تا در استان ایلام حضور یابیم و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه‌های راه اربعین در این استان قرار بگیریم و در راستای توسعه آنها برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

وی اظهار کرد: محور ایلام-مهران شاهراه اصلی اربعین است، در راستای توسعه و تکمیل راه‌ها وظیفه داریم و ذره‌ای هم کم نخواهیم گذاشت.

دکتر بذرپاش با بیان اینکه در طی حدود دو سال از استقرار دولت در استان، تحولات خوبی در حوزه راه‌ها را شاهد هستیم گفت: در کنار توسعه بطور همزمان باید ایمنی راه‌ها هم مدنظر قرار گیرد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در ادامه نیز با اشاره به دو تونل شماره یک و دو اربعین محور ایلام مهران نیز گفت: کار تونل شماره دوم به اتمام رسیده و شرایط برای عبور خودروها از تونل شماره یک نیز امکانپذیر خواهد شد. مابقی عملیات لاینینگ تونل شماره یک نیز انجام خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بطور همزمان تکمیل پل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و پل ریزشی ماربره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید با تلاش و کوشش در طی مدت باقی مانده تا حضور زائران در استان در جهت تکمیل و توسعه راه‌های اربعین تلاش کرد تا زائران با آسایش بیشتری مسیر را طی کنند.

وی با اشاره به توسعه پارکینگ بزرگ اربعین نیز گفت: با تدبیر استاندار ایلام ظرفیت پارکینگ اربعین در فاز ۲ به میزان ۲۵ هکتار افزایش پیدا کرده که در راستای ورود خودروهای شخصی به مهران کارساز است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، پایانه برکت نیز امسال به نسبت سال گذشته بهبود یافته و اتفاقات بزرگی در این پایانه در راستای کمک به زوار انجام شده که ایجاد سایبان، آسفالت و توسعه نمازخانه و ایجاد استراحتگاه رانندگان از جمله آن است، در چند سال آینده شاهد خدمات شایان تری در این حوزه‌ها خواهیم بود.

دکتر بذرپاش عنوان کرد: در پایانه مرزی نیز کارهای خوبی در ایجاد مه‌پاش و سامان‌دهی مسافران و بلیط فروشی شده است‌؛ در عین حال آسفالت سطوح پایانه نیز اتفاق خوبی است و از تلاش‌های همه مجموعه‌های مرتبط با راه قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا و افزایش میزان تردد از این پایانه به نسبت سال گذشته باید تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران اندیشیده شود، با توجه به اینکه ۶۰ درصد زائران از این مرز تردد می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی یکی از سیاست‌های مهم دولت را خروج استان ها از بن بست های ریلی عنوان کرد و افزود: برای این کار منابع لازم از طریق ماده ۵۶ برای اتصال ایلام به شبکه ریلی در اختیار قرار می‌گیرد، در مجموع استان ایلام نیازمند ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی است، مطالبه رهبر فرزانه انقلاب و ریاست محترم جمهور از وزارت راه و شهرسازی نیز اتصال این جمله استان‌ها به شبکه ریلی است؛ استاندار ایلام نیز که همت خوبی در پیگیری امورات دارند پیگیر این موضوع هستند.

دکتر بذرپاش در ادامه با اشاره به پروژه های مطروحه و مرتبط با حوزه راه که نمایندگان مجلس مطرح کردند نیز گفت: استان ایلام به دلیل جنگ تحمیلی از توسعه عقب مانده و باید در راستای توسعه راه‌های این استان تلاش کرد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: تا پایان سال اعتبار قابل توجهی هم برای نگه‌داشت راه‌ها و هم راهسازی بخصوص به پیمانکار محور ایلام- مهران که تلاش کرده این پروژه تا اربعین مورد استفاده قرار گیرد، اختصاص می یابد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص درخواست نماینده حوزه انتخابیه دهلران در خصوص راه‌اندازی فرودگاه آبدانان نیز با توجه به تأمین اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و تجهیز فرودگاه آبدانان به سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها دستورات لازم را در راستای صدور مجوز لازم و تأمین تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این فرودگاه صادر کرد. وی همچنین دستورات لازم را در جهت احداث عملیات اجرایی پل جدید گاومیشان صادر کرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب تونل کبیر کوه نیز بر بهره‌برداری این پروژه تا موعد مقرر تأکید کرد و همچنین به معاون خود تاکید کرد عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور دهلران-اندیشمک تسریع یابد.

وی در پایان نیز گفت: تلاش می کنیم پروازهای استان ایلام افزایش یابد.

🗓️  پنج‌شنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است