استانداری ایلام

وزیر کشور عراق:

امسال تمرکز خدمات رسانی در مرز زرباطیه است/ افزون بر ۵۰ درصد زائران اربعین از مرزهای مهران و زرباطیه تردد می‌کنند/ از اقدامات  استانداران ایلام و واسط به خاطر اقدامات زیرساختی در مرز مهران و زرباطیه ق

امسال تمرکز خدمات رسانی در مرز زرباطیه است/ افزون بر ۵۰ درصد زائران اربعین از مرزهای مهران و زرباطیه تردد می‌کنند/ از اقدامات  استانداران ایلام و واسط به خاطر اقدامات زیرساختی در مرز مهران و زرباطیه ق

قدردانی وزیر کشور عراق از اقدامات زیرساختی استانداران ایلام و واسط 

وزیر کشور عراق:
❑‌امسال تمرکز خدمات رسانی در مرز زرباطیه است/ افزون بر ۵۰ درصد زائران اربعین از مرزهای مهران و زرباطیه تردد می‌کنند/ از اقدامات  استانداران ایلام و واسط به خاطر اقدامات زیرساختی در مرز مهران و زرباطیه قدردانی می کنم/ ۱۲۰ گیت اضطراری برای اربعین در پایانه زرباطیه ایجاد می‌شود/ پیش بینی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار در روزهای پرتردد


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، «عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق در نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق در شهر مهران گفت: جمهوری عراق برای برپایی یک اربعین باشکوه آمادگی کامل دارد.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در توسعه زیرساخت‌های اربعین در ایران و عراق اظهار کرد: برادران ما در استان ایلام و استاندار ایلام و استاندار واسط اقدامات ارزشمندی در جهت توسعه زیرساخت‌های پایانه‌ها انجام داده‌اند.

وزیر کشور عراق افزود: بیش از ۱۲۰ گیت اضطراری برای تردد زوار در روزهای پر تردد در پایانه زرباطیه پیش بینی شده است تا تردد زوار تسهیل یابد.

عبدالامیر الشمری همچنین از تکمیل سالن‌ها و سایبان‌های مستقر در پایانه مرزی زرباطیه تا دو هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار پیش‌بینی شده است. 

وی با تأکید بر تأمین تانکرهای حاوی آب شرب، ماشین های امدادی و استمرار قرارگاه مشترک اربعین دو کشور بیان کرد: با تعامل خوب استانداران دو استان ایلام و‌ واسط بسیاری از مشکلات حل شده است، آمادگی داریم تا پشتیبانی لازم از استانداران دو استان واسط و ایلام صورت گیرد.
 

استاندار واسط عراق نیز در این نشست با اشاره به نیاز زوار به آب و یخ در ایام اربعین گفت: انتظار داریم مسئولان ایرانی در تامین آن بویژه در مرز زرباطیه به کمک مقامات عراقی بشتابند.

محمد جمیل المیاحی تاکید کرد: تامین ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار بطری آب در پایانه مرزی زرباطیه نیاز است که باید مسئولان ۲ کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین بر تامین تانکر آب و یخ و ایجاد کارخانه یخ در ۲ سوی مرز تاکید کرد.

استاندار واسط استقرار آمبولانس و نیروهای امدادی و خدماتی در مرز زرباطیه را خواستار شد.

🗓️  دوشنبه  ۹ مردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است